استاندار خراسان جنوبی:

گردشگری از پیشران‌های اقتصادی مورد توجه دولت سیزدهم است

بیرجند (پانا) - استاندار خراسان جنوبی گفت گردشگری از پیشران‌های اقتصادی است که مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفته و استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های فراوانی دارد که کمتر به آن پرداخته شده است.

کد مطلب: ۱۴۶۵۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
گردشگری از پیشران‌های اقتصادی مورد توجه دولت سیزدهم است

جواد قناعت در حاشیه بازدید از ایستگاه‌های نوروزی و بازارچه‌های موقت عرضه صنایع دستی در شهرستان طبس با اشاره به استقرار ۳۹ سیاه چادر عشایری در استان افزود: سیاه چادرهای عشایری تا پایان طرح نوروزی به ویژه روز ۱۳ فروردین که موج بعدی سفرها محسوب می‌شود باید ادامه یابد.

استاندار خراسان جنوبی نصب سیاه چادرهای عشایری در ۳۰ کیلومتری شهرها در کنار جاذبه داشتن و ایجاد فضای مثبت و مفرح برای مسافران و گردشگران، در جلوگیری از حوادث ناگوار جاده‌ای موثر است.

او از کاهش تصادفات فوتی و جرحی استان در نوروز امسال خبر داد و گفت: خراسان جنوبی تا روز گذشته در کاهش تصادفات جرحی رتبه اول و در کاهش تصادفات فوتی رتبه سوم کشور را دارد.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: حوزه گردشگری خوشبختانه در دولت سیزدهم به طور ویژه در دستور کار مدیران استانی و شهرستانی قرار گرفته است و هر سال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری و ایجاد بازارچه‌های عرضه صنایع‌دستی هستیم.

او افزود: امسال با اینکه شاهد کاهش مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته هستیم اما در بازدیدی که داشتم خوشبختانه اکثر غرفه‌داران از میزان فروش خود رضایت داشتند و نشان می‌دهد همین بازارچه‌های موقت فروش صنایع‌دستی توانسته بخشی از مطالبات فعالان این حوزه را مرتفع کند.

قناعت بیان کرد: در این زمینه باید کار اساسی انجام شود و در برخی شهرها که زمینه بیشتری وجود دارد با اختصاص مکان ویژه، بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی راه‌‌اندازی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار