طراح روش تدریس قرآن در طرح بشری:

سن کودکی بهترین سن برای انس با قرآن است

تهران (پانا) - انس بچه‌ها با قرآن کریم در سنین کودکی همراه با آموزش سبب می‌شود تا در بزرگسالی با قرآن غریبه نباشند بلکه با آن زندگی کنند و از آن لذت ببرند.

کد مطلب: ۱۴۶۵۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
سن کودکی بهترین سن برای انس با قرآن است

علیرضا صدیق طراح روش تدریس قرآن در طرح بشری در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: سنین کودکی بستر خوبی برای آموزش و انس با قرآن است تا در آینده دیگر با آن غریبه و دور نباشند.

صدیق ادامه داد: این روش تدریس سالیان پیش در کلاس‌های کوچک و به نام دیگر استفاده می‌شد و باعث تربیت سریع و عملی قرآن آموزان و عاشقان قرآن کریم می‌شد تا اینکه این طرح در چند سال اخیر در سطح کشور گسترش یافت و باعث تربیت قرآن آموزان به دست همان افرادی در گذشته با قرآن انس گرفته اند انجام می شود.

وی اشاره کرد: یکی از بهترین و برترین ویژگی که این طرح دارد این است که افراد روشن دل هم می‌توانند در این طرح شرکت کرده و با این کتاب آسمان انس بگیرند.

و دیگر ویژگی این است که این تربیت و آموزش به صورت عملی و با آزمون و ارزیابی صورت می‌گیرد تا مثمر ثمر باشد و عشاق قرآن کریم با قرآن انس بیشتری بگیرند.

صدیق افزود: برای آموزش قرآن به مسلمانان به طوری که فقط مقوله حفظ نباشد بلکه علاوه بر قرائت و حفظ، باعث انس هر چه بیشتر آنها با قرآن کریم شود. پس باید از سنین کودکی و خردسالی شروع به آموزش کرد و کاربرد آن را کنار آموزش به آنها یادآوری کرد تا آنها در بزرگسالی با قرآن غریبه نباشند بلکه با آن زندگی کنند و از آن لذت ببرند و آن را چراغ راه خود و زندگی خود کنند.

خبرنگار : آیسا میرزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار