هانی زاده در گفت‌وگو با پانا:

سفر منطقه‌ای امیرعبداللهیان پیام مهمی برای رژیم صهیونیستی، آمریکا و جامعه جهانی دارد

نتانیاهو در تلاش است که ایران را وادار به عکس‌العملی شتاب‌زده کند/ ایران پاسخ جنایت رژیم صهیونیستی را در زمان و مکان مناسب خواهد داد

تهران (پانا) - یک تحلیلگر سیاست خارجی با بیان اینکه سفر منطقه‌ای امیرعبداللهیان پیام مهمی برای رژیم صهیونیستی و آمریکا و جامعه جهانی دارد، گفت جمهوری اسلامی ایران پاسخ جنایت رژیم صهیونیستی را در زمان و مکان مناسب خواهد داد.

کد مطلب: ۱۴۶۷۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
سفر منطقه‌ای امیرعبداللهیان پیام مهمی برای رژیم صهیونیستی، آمریکا و جامعه جهانی دارد

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با پانا درخصوص سفر منطقه‌ای حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، اظهار کرد: «سفر آقای امیرعبداللهیان به عمان و لبنان و بازدید از منطقه عملیات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت که بلافاصله پس از حضور ایشان در دمشق، کنسولگری جدید نیز افتتاح شد. این پیام مهمی برای رژیم صهیونیستی و آمریکا و جامعه جهانی دارد که ایران تحت تاثیر این جریان‌سازی‌ها و این عملیات تروریستی، هرگز فعالیت‌های دیپلماتیک خود را تعطیل نخواهد کرد. افتتاح کنسولگری جدید با تحسین ملت‌های اسلامی و عربی مواجه شد.»

وی افزود: «در سفر به عمان طبیعتاً با توجه به اینکه پیام‌هایی که از سوی آمریکا درباره مسائل منطقه رد و بدل شده است، طبیعتاً پادشاهی عمان تلاش می‌کند از گسترش جنگ در منطقه جلوگیری کند. بنیامین نتانیاهو در تلاش است که ایران را وادار به عکس‌العملی شتاب‌زده کند و بحران را از غزه به منطقه منتقل کند تا کشورهای بزرگ جهان و بازیگران بحران غزه بتوانند از طریق یافتن راه حلی، بنیامین نتانیاهو را از بحران غزه خارج کنند.»

این کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: «جمهوری اسلامی ایران این حق را برای پاسخ کوبنده به رژیم صهیونیستی حفظ خواهد کرد و این انتقام را در زمان و مکان مناسب خواهد گرفت. عملیاتی که ایران علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ خواهد کرد، یک عملیات کاملا پیچیده خواهد بود و رژیم صهیونیستی ضربات کوبنده‌ای از ایران و محور مقاومت خواهد خورد.»

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: «به نظر می‌رسد که با توجه به شرایط موجود و اینکه تلاش بنیامین نتانیاهو بر این است که شطرنج نظامی، امنیتی و سیاسی منطقه را برهم زند و از طریق بحران سازی بزرگ در منطقه خود را از غزه نجات دهد، ایران به صورت شتاب‌زده عمل نخواهد کرد. ایران در حال رایزنی و بررسی پاسخگویی به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری است.»

لازم به ذکر است، حسین امیرعبداللهیان روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه در صدر هیاتی وارد مسقط پایتخت عمان شد و دیدارهایی جداگانه با وزیر امور خارجه عمان و سخنگوی انصارالله یمن داشت سپس دوشنبه ۲۰ فروردین ماه به منظور دیدار و گفت‌ وگو با مقامات سوریه وارد دمشق شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر با بشار اسد، رئیس جمهور و فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، تاکید بر گسترش همکاری‌های فی‌مابین و افزایش تعاملات تجاری، مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و به ویژه جنگ غزه و البته جنایت تروریستی صهیونیستی‌ها در هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق گفت‌وگو کردند.

برگزاری نشست مشترک خبری وزرای خارجه ایران و سوریه از دیگر برنامه‌های امیرعبداللهیان در این سفر بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار