هانی‌زاده در گفت‌وگو با پانا:

حضور آمریکا در منطقه بحران‌ساز است

هدف کشورهای غربی حذف شهر غزه از نقشه جغرافیایی فلسطین اشغالی است/ ایران شتاب‌زده وارد فضای منازعات نخواهد شد

تهران (پانا) - یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل حضور آمریکا در منطقه بحران ساز دانست و گفت هدف بعدی آمریکا حمله به محور مقاومت در لبنان، سوریه و یمن خواهد بود اما اینکه تا چه حد آمریکا و کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی قادر به اجرای آن باشند، بستگی به هوشیاری و هوشمندی محور مقاومت دارد چرا که آمریکایی‌های قصد دارند بحران جدیدی در منطقه ایجاد کنند.

کد مطلب: ۱۴۲۷۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور آمریکا در منطقه بحران‌ساز است

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به آتش بس موقت در غزه، اظهار کرد: «عملیات طوفان الاقصی معادلات منطقه را به نقع محور مقاومت تغییر داد و رژیم صهیونیستی در یک چرخه فروپاشی قرار گرفت. بر همین اساس رژیم صهیونیستی با استفاده از فضای موجود تلاش دارد تا این معادله را با کمک آمریکا و کشورهای اروپایی تغییر دهد. عملیات طوفات الاقصی یک شکست بزرگ اطلاعاتی، نظامی و سیاسی برای رژیم صهیونیستی رقم زد اما پیامدهایی دارد که این پیامدهای بسیار نگران کننده است؛ یکی از این پیامدها، حضور ناوهای جنگی اتمی آمریکا در منطقه است؛ اکنون چهار ناو جنگی آمریکایی در خلیج فارس و دریای مدیترانه و دریای سرخ مستقر هستند که این حضور نامشروع و نگران‌کننده نشان می‌دهد که منطقه در آستانه ورود به تغییری بزرگ است و آمریکایی‌ها تلاششان بر این است که نوعی بازنگری جدید در ساختار سیاسی و جغرافیایی منطقه ایجاد کنند.»

وی افزود:‌ «آمریکا و غرب، دست رژیم صهیونیستی را برای بمباران شهر غزه باز گذاشته است. هدف این است که شهر غزه از نقشه جغرافیایی فلسطین اشغالی حذف شود و تمام ساکنان این شهر اخراج شوند و اگر چیزی هم باقی بماند، تحت نظارت و اداره رژیم صهیونیستی و سازمان ملل قرار گیرد. این یک طرح خطرناکی است که هزینه آن شهید شدن 15 هزار نفر و مجروح شدن 32 هزار نفر از مردم بی دفاع غزه است.»

این کارشناس بین‌الملل گفت: «بنیامین نتانیاهو قصد دارد شرایط داخلی را آرام نگه دارد و با آتش بس موافقت کرد. 4 روز آتش بس تمام شد و 2 روز دیگر تمدید خواهد شد و پس از آن بمباران ادامه خواهد یافت.»

وی ادامه داد: «هدف اصلی این است که تشکیل و احداث یک کانال به موازارت کانال سوئز که از نزدیکی غزه عبور می‌کند و به بندر ایلات فلسطین اشغالی منتهی می‌شود، در دستور کار قرار گیرد. در حقیقت ارزش پولی، مالی، اقتصادی و راهبردی کانال سوئز برای همیشه از بین خواهد رفت و اسرائیل جایگاه بالایی در آینده با احداث کانال بن‌گوریون که از دریای سرخ به دریای مدیترانه وصل می‌شود، پیدا خواهد کرد. این طرح برای آمریکا استراتژیک خواهد بود و برای مصر و غرب آسیا خطرناک خواهد بود چرا که اسرائیل کنترل دو دریای بزرگ سرخ و مدیترانه را به دست خواهد گرفت.حضور ناوهای جنگی آمریکا نیز صرفاً برای اجرایی کردن این طرح است.»

آمریکایی‌های قصد دارند بحران جدیدی در منطقه ایجاد کنند

هانی زاده با بیان اینکه حضور آمریکا در منطقه بحران ساز است، خاطرنشان کرد: «هدف بعدی آمریکا حمله به محور مقاومت در لبنان، سوریه و یمن خواهد بود اما اینکه تا چه حد آمریکا و کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی قادر به اجرای آن باشند، بستگی به هوشیاری و هوشمندی محور مقاومت دارد و محور مقاومت باید کاملا هوشمندانه عمل کند چرا که آمریکایی‌های قصد دارند بحران جدیدی در منطقه ایجاد کنند. بخشی از بحران منطقه وجود ناوهای جنگی آمریکاست که موجب ایجاد فضای آشفته شده است.»

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بروز بحران، دیپلماسی هوشمندانه‌ای در پیش گرفت

وی در پایان تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بروز بحران، دیپلماسی هوشمندانه‌ای در پیش گرفت و قصد دارد که جنگ گسترش پیدا نکند. ایران تنها کشوری است که تلاش سیاسی می‌کند که آمریکا را از منطقه دور کند و سایر کشورهای منطقه چنین اراده‌ای ندارند. به هر حال ایران هوشمندانه عمل می‌کند و شتاب‌زده وارد فضای منازعات نخواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار