حیدری در گفت‌و‌گو با پانا:

«ثبات مرزها» و «امنیت پایدار مرزی» در روابط با پاکستان مدنظر قرار گیرد/ خط انتقال گاز ایران به نفع تمامی کشورهای منطقه است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس ضمن تاکید بر اینکه «ثبات مرزها» و «امنیت پایدار مرزی» در روابط با پاکستان مدنظر قرار گیرد، گفت خط انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران به نفع تمامی کشورهای منطقه است و پروژه جایگزین پروژه‌ای سیاسی است.

کد مطلب: ۱۴۶۳۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
«ثبات مرزها» و «امنیت پایدار مرزی» در روابط با پاکستان مدنظر قرار گیرد/ خط انتقال گاز ایران به نفع تمامی کشورهای منطقه است

شهریار حیدری در گفت‌و‌گو با پانا درخصوص روابط ایران و پاکستان، اظهار کرد: «ما با کشور پاکستان مرزی طولانی و اشتراکات زیادی داریم. دو کشور مسلمان و همسایه که در بسیاری از امورات بین‌الملل تقریبا نظرات مشترکی دارند.»

وی ادامه داد: «آنچه که ضرورت دارد با انتخاب رئیس جمهور جدید پاکستان باید به سمت ثبات مرزها و امنیت پایدار در نقاط مرزی برویم. این یکی از ضروری‌ترین موضوعات است که باید در دستور کار دستگاه دیپلماسی قرار گیرد.»

این نماینده مجلس بیان کرد: «تا امروز جمهوری اسلامی ایران یکجانبه امنیت مرزها را تامین کرده است و همین امر موجب تردد جریان‌های تروریستی و گروهک‌های معاند شد.»

حیدری اضافه کرد: «نکته دیگر سازماندهی و آموزش گروهک‌‌های تروریستی است که جمهوری اسلامی ایران باید در این دوره از شروع به کار رئیس جمهور، به این موضوع ورود کند. پیگیری رفت و آمد اعضای گروهک‌های تروریستی از کارهای اساسی و محوری است. تا زمانی که ناامنی جریان داشته باشد و معاندین و تروریست‌ها رفت و آمد کنند، سایر روابط تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.»

وی با بیان اینکه روابط ما با کشورهای همسایه از جمله پاکستان رو به توسعه است، افزود: «دستگاه دیپلماسی درحال تلاش است تا این روابط را تعمیق ببخشد. در نظام جمهوری اسلامی با تاکید حاکمیت و شخص مقام معظم رهبری اولویت ارتباطات سیاسی، اقتصادی اجتماعی با همسایگان است و این راهبرد جمهوری اسلامی است.»

ابن عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: «کشور پاکستان یک کشور پرجمعیت در منطقه است و در موضوعات بین‌الملل موثر است و درباره غزه دیدگاه مشترکی با ما دارد. کشور پاکستان قاعدتا با توجه به اینکه کشوری مسلمان است و مردم این کشور حامی مردم غزه هستند، دیدگاه دولت نیز طبیعتا با دیدگاه مردم یکسان است. حمایت‌های مردم و دولت پاکستان از مردم غزه همواره مورد تاکید بوده است. بنابراین با ورود و شروع به کار رئیس جمهور جدید، دستگاه دیپلماسی و دولت ایران باید تلاش کنند از همین ابتدا در راستای تعمیق و رفع سوءتفاهم‌ها گام بردارند.»

وی درخصوص پروژه انتقال گاز نیز اظهار کرد: «ما با عربستان اختلافاتی داشتیم که با مذاکرات، روابط برقرار شد و امروز مشکل خاصی با عربستان نداریم اما به نفع پاکستان است که خط انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد و از آن حمایت کند. پروژه جایگزین پروژه‌ای سیاسی است و پروژه اصلی به نفع کشورهای منطقه، خط انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران است ضمن اینکه ما نیز اولویت ارتباط اقتصادی را به کشورهای همسایه می‌دانیم.» 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار