اردوغان:

جهان اسلام به وظیفه برادرانه‌ خود مقابل ملت فلسطین عمل نکرده است

تهران (پانا) - رئیس‌جمهور ترکیه گفته است که کشورهای مسلمان به اندازه کافی برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان فلسطینی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در غزه اقدام نکرده‌اند. اظهارات او در حالی بیان شد که جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین وارد ششمین ماه خود شده است.

کد مطلب: ۱۴۶۲۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
جهان اسلام به وظیفه برادرانه‌ خود مقابل ملت فلسطین عمل نکرده است

رجب طیب اردوغان روز شنبه در مراسمی در استانبول گفت: «وقتی نوبت به حق زندگی برای کودکان فلسطینی، زنان و غیرنظامیان بی‌گناه رسید، ما همه با هم شاهد بودیم که چگونه اعلامیه جهانی حقوق بشر به یک تکه کاغذ تبدیل شد.»

اردوغان در ادامه استدلال کرد «جنگ در خاورمیانه به ما نشان داده است که جهان اسلام هنوز دارای کاستی‌های بسیار قابل توجهی است، به‌ویژه از نظر اقدام در وحدت» در زمان تلاش برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به حملاتش در غزه.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت علی‌رغم «کار سخت و تلاش‌های فراوان در زمینه دیپلماتیک»، کشورهایی با اکثریت مسلمان در نهایت «نتوانستند از مرگ کودکان بی‌گناه غزه بر اثر گرسنگی، گلوله و بمب جلوگیری کنند.»

به گزارش راشا تودی، اردوغان گفت آنکارا به نوبه خود حدود ۴۰ هزار تُن کمک‌های بشردوستانه را از طریق هوا و دریا به غزه رسانده است.

رئیس‌جمهور ترکیه هنگام سخنرانی در پنجاه و سومین مجمع عمومی بنیاد عمومی‌سازی علم گفت: «متاسفانه جهان اسلام با جمعیتی نزدیک به ۲ میلیارد نفر نتوانسته است به وظیفه برادرانه خود در قبال ملت فلسطین به طور کامل عمل کند.»

به گفته او، تا امروز بیش از ۳۲ هزار فلسطینی در نتیجه یورش‌های مستقیم صهیونیست‌ها بر غیرنظامیان به شهادت رسیده و بیش از ۷۲ هزار فلسطینی زخمی شده‌اند. اردوغان همچنین تاکید کرد: «بهبود روابط با رهبری مصر به نفع ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه بوده است.»

این اظهارات پس از آن بیان شد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قول داد به حمله به رفح، شهری بزرگ در نزدیکی مرز غزه با مصر، ادامه دهد. پس از اینکه نیروهای رژیم صهیونیستی به فلسطینیان دستور دادند که از بخش شمالی این منطقه فرار کنند، شهر رفح و اطراف آن مملو از پناهجویان شد. نتانیاهو درخواست‌های بین‌المللی برای آتش‌بس را رد کرده و استدلال می‌کند که ارتش این رژیم باید «آخرین پایگاه حماس» در رفح را پاکسازی کند.

رژیم صهیونیستی پس از عملیات فلسطینی غیرمنتظره طوفان الاقصی به شهرهای جنوب اراضی اشغالی در ۷ اکتبر، به حماس اعلام جنگ کرد. به گفته مقامات محلی، از زمان آغاز درگیری‌ها در غزه در سال گذشته، بیش از ۳۰ هزار فلسطینی در جریان یورش‌های هوایی و زمینی صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند و مذاکرات برای برقراری آتش‌بس پیش از آغاز ماه مبارک رمضان فعلا راه به جایی نبرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار