رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خبر داد؛

ارائه پیشنهادات اتاق بازرگانی به وزارتخانه‌ها برای تحقق هدف جهش تولید با مشارکت مردم

تهران (پانا) - رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد پیشنهادات اتاق بازرگانی برای تحقق هدف جهش تولید با مشارکت مردم به وزارتخانه‌های مرتبط از جمله وزارت سمت ارائه شده است.

کد مطلب: ۱۴۶۷۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
ارائه پیشنهادات اتاق بازرگانی به وزارتخانه‌ها برای تحقق هدف جهش تولید با مشارکت مردم

صمد حسن‌زاده در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: فعالان اقتصادی ضمن محکوم کردن حرکت‌های غیر قانونی اسرائیل خواستار صلح و آرامش برای همه مردم جهان هستند و برای همه رزمندگان کشور آرزوی بهترین‌ها را داریم.

وی گفت: مقام معظم رهبری با رصد مشکلات کشور توصیه مهمی به مشارکت مردم برای جهش تولید داشتند و اتاق بازرگانی نیز به این منظور جلساتی تشکیل و برنامه‌ها و پیشنهادهایی برای تحقق این هدف به وزارتخانه‌ها از جمله وزارت صمت ارائه داده است.

حسن‌زاده گفت: پیشنهادات اتاق تماما مورد تایید وزارت صمت بوده است و مقرر شد تا هماهنگی‌هایی به این منظور صورت گیرد.

وی با اشاره به دعوت‌هایی که از اتاق‌های استانی شده است،گفت: درخواست می‌شود تا اتاق‌های استانی پیشنهادات خود را زودتر آماده کنند تا برای نهایی‌شدن پیشنهادات اتاق بازرگانی بررسی و به وزارت صمت ارائه شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در مورد اصلاح زیرساخت‌ها نیز تمامی مواردی که برای رشد لازم است باید فراهم‌ شود.

وی به موضوع تامین نقدینگی برای واحدهای فعال اقتصادی اشاره کرد و افزود: نرخ سود بانکی ۴۰ درصدی جهش تولید را به دنبال نخواهد داشت.

حسن‌زاده به پیشنهادات اتاق بازرگانی اشاره کرد و افزود: انگیزه مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس باید تقویت شود تا سرمایه‌های خرد به کمک تولید بیاید.

وی به مشکلات قراردادها میان دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران باید در دستور کار قرار گیرد. ریشه برخی مشکلات در قوانین است که رفع آنها تلاش هر سه قوه را می‌طلبد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: اعضای هیات نمایندگان برای حفظ رسالت‌ها و ارزش‌های ملی تلاش کرده‌اند و انتظار داریم که در سیاست‌ها و رفع ابهامات بین‌المللی تلاش جدی صورت گیرد.

وی گفت: کشور آماده ورود به عصر جدیدی از علم و فناوری است و پیشگامان برای این ورود فعالان اقتصادی خواهند بود.


 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار