معلم نمونه روشندل استان اصفهان:

خلاقیت و نوآوری را برای لذت دانش‌آموزان در آموزش به کار بردم

اصفهان (پانا) - معلم نمونه روشندل استان اصفهان گفت: سعی کردم در کلاس درس از قوه تخیل استفاده کنم و به عنوان یک انسان، قوه تخیل خود را محدود نکنم و خلاقیت و نوآوری را در آموزش به کار ببرم تا دانش‌آموزان از آموزش، لذت ببرند.

کد مطلب: ۱۴۷۲۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
خلاقیت و نوآوری را برای لذت دانش‌آموزان در آموزش به کار بردم

میرحافظ حسینی، معلم نمونه روشندل استان اصفهانی، کارشناس ارشد رشته زبان انگلیسی و معلم دانش‌آموزان آسیب‌های بینایی در مدرسه بوستان شاهین‌شهر است.

وی در گفت‌وگو با پانا گفت: «چون خودم از همان ابتدا نابینا بودم و دانش‌آموزان نابینا دوست دارند که مفاهیم آموزشی را درک کنند و مخصوصا در زمینه علوم و ریاضیات این درک بسیار مهم است، کاری کردم که مفاهیم آموزشی برای دانش‌آموزان در دسترس باشد. مانند ساخت متر برجسته و نقشه برجسته که با استفاده از فوم، درست کردم که دانش‌آموزان بتوانند مکان‌ها و استان‌ها را با استفاده از خط بریل بشناسند و این به دانش‌آموزان نابینا کمک کرد که علوم جغرافیایی را بهتر یاد بگیرند.»

حسینی اظهار کرد: «درک می‌کنم که دانش‌آموزان نابینا چه چالش‌هایی دارند. چون خودم از ابتدا با آن مواجه بوده‌ام و از اینکه در کنار آن‌ها هستم، بی‌انگیزه نمی‌شوم؛ چون معتقدم که باید برای دانش‌آموزان نابینا و معلول، بیشتر وقت گذاشته شود و هرچه وقت گذاشته شود خروجی آن بهتر می‌شود.»

وی افزود: «در آمورش و پرورش استثنایی، قاعده را باید زیر پا بگذارید. گاهی اوقات باید پدر شوید، گاهی اوقات باید با دانش‌آموز گریه کنید و گاهی اوقات باید آن‌ها را در آغوش بگیرید.»

معلم نمونه روشندل استان اصفهان تاکید کرد: «انسان‌ها قوه تخیل قوی دارند. وقتی روی حوزه تفکر و ذهن انسان کار کنیم به ویژگی خاصی دست پیدا می‌کنیم که غیر قابل تصور و درک است و این ویژگی در همه افراد وجود دارد. سعی کردم که از این قابلیت استفاده کنم و به عنوان یک انسان، قوه تخیل خود را به یک چیزی محدود نکنم و خلاقیت و نوآوری به کار ببرم تا دانش‌آموزان از آموزش لذت ببرند.»

دانش‌آموز خبرنگار: ستایش و ستاره کیقبادی

حجم فایل ویدیویی : ۱۹.۷۰M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۵:۳۶ دانلود فایل

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار