معلمی که به خاطر عشقش به دانش‌آموزان با پای گچ‌گرفته، خود را به مدرسه می‌رساند

اصفهان (پانا) - مدیر دبستان نیکان شهرستان فریدن اصفهان با وجود پای شکسته و گچ‌گرفته در مدرسه حاضر شده و فعالیت‌های روزمره و وظایف خود را با شوق و اشتیاق به دانش‌آموزان انجام می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
معلمی که به خاطر عشقش به دانش‌آموزان با پای گچ‌گرفته، خود را به مدرسه می‌رساند

صغری هاشمی‌خورزانی، معلم فداکار فریدنی که متولد اول فروردین 1350 بوده و ۵۳ سال سن دارد و ساکن شهرستان فریدن است در گفت‌وگو با پانا ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم گفت: «بنده ۱۲ سال سابقه کار در آموزش و پرورش را دارم و در این سال‌ها آموزگار کلاس اول بودم و از اول مهر ۱۴۰۲ مدیر دبستان نیکان با ۱۳۲ دانش‌آموز شده‌ام.»

وی با بیان اینکه چند سالی است که درگیری و مشکلات پا داشتم طوری که پزشک‌ها سال گذشته گفتند ممکن است تا ۲ سال دیگر نتوانی راه بروی، اظهار کرد: «۷ آذر ۱۴۰۲ نوبت عمل یکی از پاهایم را داشتم و تا ۱۲ روز، آتل داشتم و پایم پس از آن تا ۳ ماه در گچ بود. پزشک ۳ ماه مرخصی استعلاجی برای بنده نوشته بود و شرایط سختی داشتم و با وجود عمل یک پا و مشکلات پای دیگر باید در منزل استراحت می‌کردم اما پس از 2 هفته استراحت به مدرسه بازگشتم. روز قبل از  انتخابات 11 اسفند 1402 گچ پای خود را باز کرده بودم و با همان درد، پای صندوق‌های رای حاضر بودم.»

مدیر دبستان نیکان تصریح کرد: «منزل ما ۲۰ پله دارد و آسانسور ندارد و با وجود مشکلات پاهایم هر روز ۲۰ پله را پایین آمده و در بازگشت از مدرسه به سختی ۲۰ پله را بالا می‌رفتم. همچنین مدرسه هم 2 طبقه است و در کل ۳۰ پله دارد و برای صبحگاه و سرکشی به کلاس‌ها با عصا این پله‌ها را هر روز طی می‌کردم و هر روز حدود ۵۰ پله را پایین و بالا می‌رفتم.»

هاشمی‌خورزانی ادامه داد: «هنوز هم پایم خوب نشده و پیچ و پلاک است و سال دیگر نیز دوباره عمل پای دیگر را در پیش دارم اما به خاطر عشق و علاقه به شغل معلمی، حاضر نیستم حتی یک روز را در منزل بمانم.»

وی در مورد سابقه کاری خود گفت: «من از سال ۹۱ به بعد به عنوان مربی پیش‌دبستان در مدارس غیردولتی و پیش‌دبستان‌ها مشغول به کار بودم اما جایی ثبت نشده و با این همه سابقه فقط ۶ سال در حکمم ثبت شده است.»

هاشمی تصریح کرد: «به خاطر عشق واقعی به دانش‌آموزان و معلمی، اگر روزی از مدیریت کنار بروم به کلاس اول بازمی‌گردم و آموزگار کلاس اول ابتدایی می‌شوم.»

مدیر دبستان نیکان شهرستان فریدن با اشاره به یکی از خاطرات شیرین خود اینگونه گفت: «در سال‌های گذشته، دانش‌آموز کلاس اولی داشتم که پدر و مادر وی به خاطر اختلالات یادگیری که این دانش‌آموز داشت در شُرف جدایی بودند و بر سر این دانش‌آموز با یکدیگر اختلاف و مشکل داشتند.» 

وی ادامه داد: «دانش‌آموز مذکور، الفبا را یاد نگرفته بود و فراگیری او ضعیف بود و تمرکز نداشت که آن دانش‌آموز را به منزل خود آوردم و در عرض ۳ ماه، همراه با مادر و تلاش خود دانش‌آموز  با او کار کردم و چنان پیشرفتی کرد که همه متعجب شده بودند و مشکلات پدر و مادر نیز رفع شد.»

هاشمی‌خورزانی گفت: «به نظر من، معلمی که عاشق کار آموزگاری است و از تدریس لذت می‌برد و همواره در حال یادگیری و بالا بردن توانایی‌های خود است، یک معلم موفق و کارآمد است. سپاس خدا را که بر بنده حقیر، منت نهاد تا به شغل شریف آموزگاری بپردازم و آروزی موفقیت برای تمام آموزگاران سرزمینم را دارم.»

جلوه ویژه معلمی این همکار فرهنگی، مصداق بارز فداکاری، وجدان کاری و ارزش‌هایی است که نظام تعلیم و تربیت و نیروی انسانی متعهد که بزرگترین سرمایه این دستگاه است را به جامعه نمایان می‌کند.

دانش‌آموز خبرنگار: هستی جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار