مدال‌آور سیزدهمین المپیاد دانش‌آموزی نانوفناوری:

جمهوری اسلامی ایران جزو ۵ کشور اول جهان در نانوتکنولوژی است

اصفهان (پانا) - مدال‌آور سیزدهمین المپیاد دانش‌آموزی نانوفناوری گفت ایران جزو ۵ کشور اول جهان در نانوتکنولوژی است و به‌طور حتم با سرمایه‌گذاری خوبی که در مقاطع دانش‌آموزی و تحصیلات عالی، روی پرورش و جذب علاقه‌مندان به این فناوری صورت گرفته در آینده به مقام‌های بسیار بهتری هم در حوزه نانو و هم در دیگر بحث‌ها خواهیم رسید.

کد مطلب: ۱۴۶۸۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
جمهوری اسلامی ایران جزو ۵ کشور اول جهان در نانوتکنولوژی است

محمدرضا نساجان، فارغ‌التحصیل رشته علوم تجربی دبیرستان شهید اژه‌ای ۳ (صارمیه) اصفهان و مدال‌آور برنز سیزدهمین المپیاد دانش‌آموزی نانوفناوری و طلای چهاردهمین المپیاد نانوفناوری است.

نساجان در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «دوستان و معلمان زیادی در مسیر نانو، انگیزه‌بخش و کمک‌رسان من بودند که لازم است به کمک‌های مادی و معنوی باشگاه نانو در برگزاری کلاس‌های آمادگی المپیاد و استادهای  علمی و حرفه‌ای در این حوزه اشاره کرد.»

وی افزود: «علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت باشگاه نانو از جزئیات این المپیاد آگاه شوند.»

دانش‌آموز مدال‌آور نانو تصریح کرد: «چیزی که من را به مسیر نانو کشاند، تعریف ریچارد فاینمن (دانشمند بزرگ) از این علم در سال ۱۹۵۹ بود که این ذرات ریز را گوی‌های جادویی عنوان کرد که در مقیاس کوچک، تغییراتی بزرگ پدید می‌آوردند. بدین ترتیب بنده با ورود به این مسیر و آشنایی با ابعاد گسترده آن و پژوهش در 2 موضوع (‌استفاده از نانوسیلیکا در بهبود خواص بتن) و (نانوژل‌های بر پایه کیتوسان‌ برای درمان سرطان) به معجزه واقعی فناوری نانو پی بردم و دیدِ بازی برای ادامه مسیر تحقیقات و تحصیلات عالی پیدا کردم.»

نساجان گفت: «ایران جزو ۵ کشور اول جهان در نانوتکنولوژی است و با سرمایه‌گذاری خوبی که در حال حاضر در مقاطع دانش‌آموزی و تحصیلات عالی، روی پرورش و جذب علاقه‌مندان به این فناوری صورت گرفته، به‌طور حتم در آینده به مقام‌های بسیار بهتری هم در حوزه نانو و هم در دیگر بحث‌ها خواهیم رسید. همانطور که تاکنون رسیده‌ایم.»

وی خاطرنشان کرد: «بنده به عنوان عضو کوچک جامعه المپیادی‌ها به همسن‌وسالانم پیشنهاد می‌کنم حداقل یک بار از دروس دبیرستان فاصله بگیرند و با جهان زیبا و دلنشین تحقیق و پژوهش آشنا شوند. مطمئناً ارزش وقت‌گذاری را دارد و پشیمان نخواهند شد.»

دانش‌آموز خبرنگاران: هستی جعفری، ستایش صالح‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار