آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

تهران (پانا) - هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با حضور بیش از ۴۰۰ تیم دانشجویی و دانش‌آموزی در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی شروع به‌کار کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۸۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران صبح امروز، چهارشنبه ۲۹ فروردین با حضور محمدمهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و حامد حسن پور، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

براساس گفته مسئول برگزاری این دوره از مسابقات از مهم‌ترین هدف این دوره آشنا کردن دانشجویان و دانش‌آموزان با مباحث تئوری و عملی هوش مصنوعی و علم رباتیک و تجاری‌سازی ربات‌های ساخته شده از سوی تیم‌هاست.

این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با شعار «یادگیری، آینده درخشان» در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی به میزبانی واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود که بیش از ۴۰۰ تیم برای شرکت در این رویداد ملی و بین‌المللی اعلام آمادگی کرده و در ۱۳ لیگ تخصصی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

شرکت کنندگان در هجدهمین دوره مسابقات ملی ربوکاپ آزاد ایران در لیگ‌های فوتبالیست دانش‌آموزی، امدادگر دانش‌آموزی لاین، امدادگر دانش‌آموزی ماز، نمایش ربات‌های دانش‌آموزی، ساخت و طراحی، دمو دانش‌آموزی، دمو دانشجویی، شبیه‌سازی فوتبالیست دو بعدی، شبیه‌ساز امدادگر دانش‌آموزی، شبیه‌ساز فوتبالیست دانش‌آموزی، سرویس‌رسان در کار، خودرو خودران و پرنده به رقابت می‌پردازند.

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پس از افتتاح این دوره از مسابقات ربوکاپ و در بین خبرنگاران اظهار کرد: مسابقات ربوکاپ گرداننده آموزش و فناوری دانشگاه‌هاست، یعنی اگر نتیجه آموزش دانشگاه‌ها در حوزه آموزش عالی امتحانات دانشجویان است، در حوزه فناوری نتیجه در چنین مسابقاتی نمایان خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروزه هوش مصنوعی و رباتیک به عنوان یکی از پیش برنده‌های حوزه فناوری در دنیا مطرح است، گفت: پهپاد‌ها و سیستم‌های کنترل از راه دور در همین راستا فعالیت دارند و خلاقیت دانش‌آموزان و دانشجویان از همین مسابقات بروز پیدا می‌کند که همانند المپیاد‌های علمی است.

طهرانچی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان مسابقات ربوکاپ در دوره هجدهم نسبت به دوره قبل دو برابر افزایش یافته است، بیان کرد: شور و نشاط حاصل از تلاش شرکت کنندگان در فهم حوزه فناوری بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مسابقات بین المللی ربوکاپ در بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان بسیار موثر خواهد بود، یادآور شد: امروزه فقط با آموزش علم در حوزه آموزشی مواجهه نیستیم، بلکه آموزش فناوری هم از آموزش‌هایی است که باید از مدرسه آغاز شود. برگزاری مسابقات بین‌المللی ربوکاپ کمک کننده به تربیت نوجوانان و جوانان بر بستر کار عملیاتی در صحنه واقعی و شور و نشاط حقیقی و جمعی آینده دانش‌آموز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار