رئیس اداره داروهای سنتی اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو:

برای زالودرمانی فقط زالوی طبی عرضه شده در داروخانه‌ها مورد تایید است

تهران (پانا) - رئیس اداره داروهای سنتی اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت فقط زالوی طبی عرضه شده در داروخانه‌ها و واجد برچسب اصالت، مورد تایید سازمان غذا و دارو برای تجویز و استعمال است.

کد مطلب: ۱۴۶۸۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
برای زالودرمانی فقط زالوی طبی عرضه شده در داروخانه‌ها مورد تایید است

مریم مشهود در این باره گفت: بر اساس اعلام دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در حال حاضر صرفا متخصصان طب ایرانی، مجوز استفاده از زالو درمانی را دارند، و اگر در دستورالعمل‌ها بازنگری شود طبیعتا در شناسنامه و استاندارد خدمت زالودرمانی هم تغییرات لحاظ خواهد شد.

وی با هشدار نسبت به موارد فاقد مجوز در حوزه درمان و پرورش زالو گفت: در کمیته ملی زالوی طبی که با هدف تسهیل کسب و کار و تحقق شعار "رشد تولید با مشارکت مردم" در حوزه پرورش زالو برگزار شد، موافقت بعمل آمد که با بازنگری همه اعضای کمیته ملی زالو، در فرآیند صدور مجوزها، مسیر دریافت مجوز برای متقاضیان تسهیل شود.

وی گفت: بنابراین پس از استعلام از ارگان‌های ذیربط، صدور مجوز نهایی زالوی طبی فقط از سوی یک سازمان صورت گیرد.

رئیس اداره داروهای سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ادامه داد: بر اساس دستورالعملی‌ که در سایت سازمان غذا و دارو هم منتشر شده است؛ صرفاً زالوی طبی عرضه شده در داروخانه واجد برچسب اصالت، مورد تائید سازمان غذا و دارو برای تجویز و استعمال خواهد بود چرا که تحت نظارت مسئول فنی شخص، حقوقی یا شرکت دارای مجوز بسته بندی و کد IRC است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار