یک روانشناس مطرح کرد؛

خانواده‌ها قبل از فرزندآوری باید تمامی اختلالات خود را شناسایی و درمان کنند

تهران (پانا) - یک روانشناس گفت خانواده‌ها باید قبل از فرزندآوری تمامی اختلالات خود را شناسایی و درمان کنند، زیرا خانواده سالم فرزندانی سالم را به بار می‌آورد.

کد مطلب: ۱۴۶۴۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌ها قبل از فرزندآوری باید تمامی اختلالات خود را شناسایی و درمان کنند

حسین مهاجر، روان‌‌شناس در گفت‌وگو با پانا درباره علت و ریشه‌های گرایش نوجوانان به کلاهبرداری‌های اینترنتی، اظهار کرد: «شاید از دیدگاه یک روان‌شناس رفتاری این‌گونه رفتارها ریشه در اختلالات سلوک و رفتار‌های ضد اجتماعی دارد اما از نظر یک روان‌شناس شناختی این رفتارها بیشتر ریشه در خودشیفتگی دارد که این نوع بیماری در اثر عوامل متعددی در شخص به وجود می‌آید.»

مهاجر گفت: «خودشیفتگی زمینه‌ساز این گونه رفتارها است. ویژگی افراد نارسیسم این است که عزت نفس آن‌ها به شدت خدشه‌دار شده و برای ترمیم آن کارهای خلاف قانون انجام می‌دهند، مثلا دست به انواع کلاهبرداری‌ها می‌زنند تا بتوانند قدرت خود را به رخ بکشند که به نوعی همه‌توانی نیز نام دارد.»

وی درباره راه‌های جلوگیری از این‌گونه اختلالات در نوجوانان، گفت: «والدین باید از کودکی و شاید قبل از تولد فرزند، خود را درمان کنند زیرا بچه‌ها معلول و والدین علت هستند. پدر و مادر باید ساختار روانی کودک را در سن رشد به درستی شکل دهند.»

این روان‌شناس بیان کرد: «خانواده‌ها باید خودشان را درمان کنند، چون همان‌گونه که گفته شد بچه‌ها علت نیستند. اختلالات خودشیفتگی در اثر تعامل با یک مادر غیرهمدل به وجود می‌آید.»

وی تاکید کرد: «خانواده‌ها باید قبل از فرزندآوری تمامی اختلالات خود را شناسایی و درمان کنند. زیرا خانواده سالم فرزندانی سالم را به بار می‌آورد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار