وزیر کشور: پلیس راهور باید با بهره‌گیری از همیاران پلیس در تمامی جاده‌ها حضور داشته باشد

تهران (پانا) - وزیر کشور با بیان اینکه پلیس به‌درستی جرائم رانندگی بیشتری را برای متخلفان در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی کرده است، گفت‌ این موضوع به تصویب هیات دولت هم رسیده است، از سوی دیگر در سال جدید در کنار افزایش جرایم، تشویق هم برای رانندگان قانون‌مدار در نظر گرفته می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۶۴۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور: پلیس راهور باید با بهره‌گیری از همیاران پلیس در تمامی جاده‌ها حضور داشته باشد

احمد وحیدی در جریان بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا در شهرک آزمایش که پیش از ظهر امروز انجام شد، گفت:‌ ابتدا به همه دستگاه‌های مسئول در سفرهای نوروزی خدا قوت می‌گویم و از تمامی افرادی که در این ایام برای رفاه و تامین آرامش مردم در سطح شهرها و جاده‌ها حضور دارند، تشکر می‌کنم. 

وی با بیان اینکه مردم به پشتوانه پلیس در جاده‌ها حضور دارند و این بسیار ارزشمند است، گفت: نوروز جزو ایام پر سفر است،  در سفرهای نوروزی موضوع ایمنی سفر بیش از همه مسائل مورد تاکید است، البته با توجه به گزارشات ارائه‌شده، عدد بالای جان‌باختگان حوادث رانندگی در چند روز گذشته مورد تاسف و تاثر است و حتما باید با همکاری خود مردم و استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها در این خصوص اقدام کرد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مردم و به خصوص رانندگان پرخطر  و قانون گریز باید مقررات رانندگی را بیشتر رعایت کنند، گفت: پلیس راهور باید با بهره‌گیری از همیاران پلیس در تمامی جاده‌ها حضور داشته باشد و مردم را نسبت به حوادث ترافیک توجیه کند. همچنین لازم است که از گشت‌های پهپادی، جاده‌ای و شهری توسط نیروهای پلیس در سطح کشور استفاده شود و به عبارتی بهتر پلیس در ایام نوروز باید از تمامی ظرفیت‌ها برای تسهیل انجام سفرهای ایمن استفاده کند. 

وحیدی با بیان این که باید انضباط اجتماعی از سوی همه مردم رعایت شود، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز رعایت هنجارهای اجتماعی با توجه به ماه مبارک رمضان بسیار مورد تاکید است و باید بسترهای لازم برای رعایت هنجارهای ماه مبارک توسط دستگاه‌های ذی‌ربط ایجاد شود. 

وزیر کشور گفت: فراجا به‌درستی برای کسانی که تخلف می‌کنند، جرایم رانندگی بیشتری را در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی کرده که این موضوع به تصویب هیات دولت هم رسیده است، اما در سال جدید در کنار افزایش جرایم، تشویق هم برای رانندگان قانون‌مدار در نظر گرفته می‌شود.

در جریان این بازدید، سردار سید تیمور حسینی،رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که از زمان اجرای طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها تا صبح امروز، یعنی طرف مدت پنج روز، 177 نفر در تصادفات کشته شده و 6200 نفر نیز مجروح شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار