مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد خبر داد:

راه‌اندازی اولین ایستگاه هوشمند گردشگری در شهر تهران

تهران (پانا) - مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد از راه‌اندازی اولین ایستگاه هوشمند گردشگری در شهر تهران خبر داد و گفت مجموع ایستگاه‌های گردشگری ۸ عدد است که یکی از آن‌ها هوشمند خواهد بود تا مورد استفاده توریست‌های داخلی و خارجی قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۴۶۴۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی اولین ایستگاه هوشمند گردشگری در شهر تهران

سید محمدحسین حجازی در نشست خبری خود با خبرنگاران که صبح امروز ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ در محل سازمان نوسازی عباس‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: در توافقات اخیری که با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری انجام شد، اراضی عباس‌آباد به‌عنوان یکی‌ از کانون‌های هوشمندسازی مدنظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اخبار خوبی نیز در حوزه دیپلماسی گردشگری قرار است مخابره شود، گفت: مقدمات میزبانی از اجلاس جهانی گردشگری شهری از سوی شهرداری تهران در حال انجام است و ان‌شاالله در سال ۱۴۰۴ میزبان این اجلاس بزرگ خواهیم بود.

مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد در ادامه به برنامه‌های نوروزی که قرار است در اراضی عباس‌آباد برگزار شود اشاره کرد و افزود: در بخش‌های زیست محیطی و فرهنگی به‌صورت جدی برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و ان‌شاالله طی دو روز آینده از یک اثر فضای سبز در ورودی پل طبیعت رونمایی خواهد شد. همچنین بخش فرهنگی به دو حوزه میدانی و مجازی تقسیم می‌شود که از دوم فروردین برنامه عید شرقی و استیج‌های شبانه را در حوزه میدانی کلید خواهیم زد.

وی افزود: به صورت جدی نیز بحث کاروان‌های شادی و بازی‌های قومی و محلی نیز در حوزه میدانی مورد توجه قرار گرفته و ان‌شاالله شاهد نوروزی پُر‌رونق در اراضی عباس‌آباد خواهیم بود.

حجازی در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد: برنامه افطار که طی سال‌های اخیر با کمک خیرین برگزار شده بود نیز در ایام ماه مبارک رمضان در دستور کار است و ان‌شالله به حدود ۲ هزار نفر خدمت‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد خاطرنشان کرد: کنسرت‌های موسیقی پارکی، نورافشانی‌های متعدد در ایام نوروز، ورکشاپ‌های هنری، اجرای صلوات خاصه امام رضا (ع) و آیین حمل پرچم رضوی نیز از دیگر برنامه‌های منطقه فرهنگی عباس‌آباد است که در ایام نوروز از ساعت ۲۰ تا هنگام سحر اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در صورت مساعد بودن شرایط جوی، بزرگترین نورافشانی و آتش‌بازی در پل طبیعت تهران اجرا خواهد شد‌.

این مقام مسئول در پایان به بحث معرفی تورهای چند‌منظوره در ایستگاه‌های گردشگری اشاره کرد و گفت: یکی‌ از اصلی‌ترین برنامه‌ها معرفی این تورها است که در همین راستا امسال اولین ایستگاه گردشگری هوشمند راه‌اندازی خواهد شد تا مورد استفاده توریست‌های داخلی و خارجی قرار گیرد؛ البته مجموع این ایستگاه‌ها ۸ عدد است که یکی از آن‌ها هوشمند خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار