رئیس پلیس راهور پایتخت خبر داد؛

افزایش 13 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور پایتخت از افزایش میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی نسبت به نمونه مشابه سال گذشته خبر داد و گفت این آمار به میزان 13 درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۴۶۳۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 13 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در نشست خبری خود با خبرنگاران که پیش از ظهر امروز ۲۳ اسفند برگزار شد با اشاره به برگزاری شهرآورد تهران اظهار کرد: این مسابقه ان‌شاءالله امشب ساعت ۲۰ برگزار می‌شود؛ همکاران ما از ابتدای صبح در مسیرهای منتهی به ورزشگاه آزادی حضور دارند و در ساعاتی که تردد‌ها بیشتر می‌شود، در صورت اشباع ظرفیت پارکینگ، محدودیت‌هایی را اعمال خواهند کرد.

وی در ادامه به رسم زیارت اهل قبور در روزهای پنج‌شنبه و جمعه آخر سال اشاره کرد و گفت: در این زمینه تدابیر لازم برای تردد شهروندان اندیشیده شده است و همکاران ما از ساعت ۴ صبح روز پنج شنبه در محورهای منتهی به بهشت زهرا(س) مستقر می‌شوند. همچنین درب‌های بهشت زهرا(س) نیز از ساعت ۴ صبح روز پنج شنبه تا شامگاه روز جمعه باز خواهد بود. البته لازم به ذکر است که با توجه به وضعیت ترافیکی آن محدوده، شاید محدودیت‌هایی اعمال شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت در ادامه به تمهیدات ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: ماموران راهور به صورت ویژه فعالیت خود را در این ایام انجام می‌دهند و در همین راستا ۵۰ تیم کنترل سرعت لیزر‌دار در محورهای بزرگراهی مستقر خواهند شد تا سرعت وسایل نقلیه را کنترل کنند.

موسوی‌پور با اشاره به اینکه در ایام  نوروز از هیچ گونه تخلف حادثه‌سازی چشم پوشی نخواهد شد، عنوان کرد: طی ۶ ماه گذشته طرح‌هایی نظیر برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شبانه، برخورد با تخلفات ساکن به ویژه پیاده‌راه، ۲۰ راهکار کاهش تصادفات در مجموعه پلیس راهور عملیاتی شد و ان‌شالله برای سال آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود.

وی با بیان اعلام این خبر که تعداد فوتی‌های تصادفی امسال شهر تهران نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است، گفت: طی ۱۰ ماهه اخیر، ۵۲۲ نفر جان خود را بر اثر تصادفات از دست دادند. آمار مشابه سال گذشته ۴۶۴ نفر بود این یعنی رشد 13 درصدی میزان فوت ناشی از تصادفات رانندگی.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه اکنون ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار موتور سیکلت در شهر تهران وجود دارد، اضافه کرد: بزرگراه آزادگان با ۴۸ درصد، بیشترین میزان تصادفات را به خود اختصاص داده است و پس از آن نیز بزرگراه امام علی (ع) در رتبه دوم قرار دارد؛ به صورت کلی ۶۱ درصد از کل تصادفات شهر تهران در بزرگراه‌ها رخ داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار