۲ بزرگراه رکوردار تصادفات فوتی موتورسواران

تهران (پانا) - رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت بزرگراه امام علی (ع) و بزرگراه آزادگان بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت موتورسواران را به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۱۴۴۱۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
۲ بزرگراه رکوردار تصادفات فوتی موتورسواران

سرهنگ جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص ساعات تصادفات در معابر شهر تهران اظهار کرد: معابر پر خطری که ما شاهد بیشترین تصادف فوتی در آنها هستیم، بزرگراه امام علی (ع) و بزرگراه آزادگان است.

وی بیان کرد: بارها گفته‌ایم و این هشدار را داده‌ایم که موتورسواران عزیز نباید در معابر بزرگراهی تردد داشته باشند ولی نه تنها اینکه تردد دارند بلکه ترددهای غیر ایمن هم دارند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری ساعت ۲۴ شب تا ۴ صبح بیشترین تصادفات فوتی موتورسیکلت سواران را با ۲۴ درصد به خود اختصاص داده است و واقعا باید گفت که در این ساعات موتورسواران در سطح معابر چه کار می کنند که نشان دهنده آن است که اینها افراد جوانی هستند که برای انجام حرکات نمایشی و چرخ زدن ها در معابر خلوت بیرون می آیند و متاسفانه تفریحات غیر ایمن خروجی جزئی تصادفات فوتی در آن هنگام از شب ندارد.

سرهنگ جوانبخت افزود: رتبه دوم هم بین ساعات ۲۰ تا ۲۴ با ۲۳ درصد از تصادفات فوتی و ساعت ۱۶ تا ۲۰ هم ۱۹ درصد از تصادفات فوتی را در شهر تهران به خود اختصاص داده است.

وی گفت: بیشترین ساعات تصادفات فوتی موتورسواران در ساعات تاریکی هوا اتفاق می افتد و دلیل آن هم به دیده نشدن موتورسیکلت ها باز می گردد . موتورسواران اغلب توسط دیگر رانندگان در معابر خلوت و تاریک دیده نمی شوند.

سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تخلفات عدیده و تصادفات دلخراش موتورسواران در سطح معابر شهر تهران پلیس راهور را بر آن داشت که طرح ده را به منظور برخورد با تخلفات و ساماندهی تردد موتورسیکلت سواران در پایتخت به مرحله اجرا درآورد.

وی بیان کرد: بررسی‌های ما وقتی با رانندگانی که با موتورسیکلت سواران تصادف و برخورد داشته اند حکایت از این دارد که می گویند ما موتورسیکلت سوار را ندیده ایم و حرف از دیده نشدن آنها می زنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : دیده نشدن موتورسیکلت سواران در سطح معابر خلوت و تاریک یکی از دلایل عمده تصادفات با این قشر از کاربران ترافیک است.

سرهنگ جوانبخت افزود: حرکت با چراغ روشن حتی در طول روز توسط موتورسیکلت سواران می تواند از تصادفات آنها در سطح معابر کاهش دهد و این موضوع تحقیق و به اثبات رسیده است.

وی گفت: برای همین پلیس راهور تهران بزرگ این تصمیم را گرفت که این موضوع را جزء موارد در حال پیگیری قرار بگیرد و از موتورسیکلت سواران بخواهیم برای اینکه بهتر دیده شوند و از وقوع تصادفات جلوگیری گردد در طول روز هم با چراغ روشن تردد کنند.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: این موضوع در دیده شدن موتورسیکلت توسط دیگر رانندگان بسیار موثر است . حتی اگر کلاه ایمنی و بدنه موتورسیکلت هم شبرنگ باشد به موضوع کاهش تصادفات کمک می کند.

وی افزود: همکاران بنده با شبرنگ هایی که به موتورسیکلت سواران اهدا می کنند سعی بر دیده شدن آنها دارند و با این اقدام به برطرف کردن و رفع نقایصی که در بحث تردد موتورسیکلت سواران هست جهت افزایش ایمنی و سلامت کمک می کنند ولی لازمه آن همکاری موتورسواران با پلیس است‌.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: باز هم از خانواده موتورسواران خواهش می کنیم که کلاه ایمنی را تهیه کرده و در اختیار آنان قرار بدهند چرا که بالاترین آسیب و صدماتی که به موتورسیکلت سواران وارد امده به سر و جمجمه آنها بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار