شنیدن صدای پای حادثه با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال

تهران (پانا) - آمارهایی که در رابطه با حوادث منتهی به چهارشنبه سوری و روزهای پایانی سال منتشر می‌شود، همواره نگران‌کننده است و موجب تاسف و تالم بسیاری می‌شود که درصورت عدم پیشگیری و اطلاع‌رسانی صحیح درباره آسیب‌های آن، هرساله به تعداد مصدومان و فوت‌شدگان افزوده خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
شنیدن صدای پای حادثه با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال

هرچه به روزهای به پایانی سال 1402 نزدیک می‌شویم، تعداد اخبار و حوادث ناگوار مرتبط با چهارشنبه آخر سال در استان‌های مختلف کشور بیشتر می‌شود، حوادث رنج‌آوری که کام خانواده‌ها را تلخ و حتی در مواردی نیز آن‌ها را عزادار می‌کند، در نتیجه نیاز است در این رابطه هم نشر آگاهی صورت گیرد و هم خانواده‌ها بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان اورژانس کشور، از اولین روز اسفندماه سال 1402 تا روز 19 اسفند،  275 نفر مصدوم و 7 نفر فوت شده‌اند، همچنین تا زمان نگارش این گزارش، 55 نفر از مصدومان در بیمارستان‌ها بستری هستند که از تعداد ذکر شده، 7 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند. علاوه بر موارد ذکر شده، تا به این لحظه 24 مورد قطع عضو، 101 مورد آسیب به چشم و 130 مورد سوختگی گزارش شده است.

براساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان اورژانس کشور، استان‌های آذربایجان شرقی، تهران و آذربایجان غربی به ترتیب با 61، 54 و 28 مصدوم بیشترین تعداد مصدوم را دارند، همچنین استان‌های آذربایجان غربی و تهران نیز هرکدام با 4 و دو مورد فوتی،  در صدر استان‌هایی که بیشترین میزان فوتی را دارند، قرار گرفته ‌اند.

مطابق آمارها تا لحظه تنظیم این گزارش، استان‌های سمنان، ایلام هرکدام با یک مصدوم، روزهای به نسبت آرامی را پشت سر گذاشته‌اند.

براساس اعلام سازمان اورژانس کشور، حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال 1402 تا روز 15 اسفند، نسبت به نمونه مشابه سال گذشته، در بخش آسیب دیدگان با رشد 18 درصدی روبه‌رو بوده است. همچنین در رابطه با میزان فوتی‌‌ها نیز شاهد رشد 17 درصدی آمارها، در حوزه آسیب به چشم با رشد 28 درصدی، در بخش سوختگی با رشد 31 درصدی و در بخش قطع عضو با رشد 4 درصدی روبه‌برو بوده‌ایم. همچنین 73 درصد از مصدومین دارای سن 18 و یا کمتر هستند. علاوه بر مورد ذکر شده 15 درصد از آمار مصدومین را افراد رهگذر تشکی می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار