عبدی تاکید کرد:

ریشه‌کنی بی‌سوادی مطلق و تعمیق سواد، ‌دو ماموریت مهم نهضت سوادآموزی

تهران(پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص اصلاح اساسنامه سازمان نهضت سوادآموزی از دو ماموریت مهم این سازمان برای ریشه‌کنی بی‌سوادی مطلق و توسعه و تعمیق سواد خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۸۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ریشه‌کنی بی‌سوادی مطلق و تعمیق سواد، ‌دو ماموریت مهم نهضت سوادآموزی

نشست هم‌اندیشی اساتید و صاحب‌نظران عرصه تعلیم و تربیت و آموزش‌های رسمی و غیر رسمی به ریاست علیرضا عبدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و اساتید و صاحب نظران، در محل سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد.

در این نشست به‌عنوان اولین جلسه ارائه مدل‌های تغییر اساسنامه سازمان نهضت، ‌گزارشی از روند بررسی مصوبه ماده واحده الحاقی مجلس درخصوص برنامه هفتم توسعه کشور ارائه کرد و گفت: امیدواریم این ارتباط علمی پررنگ‌تر ادامه یابد، تا بتوانیم نتیجه‌ای را که دنبالش هستیم و آن نظام آموزشی بالنده، فراگیر و پویاست، به آن برسیم.

وی به راهبرد سازمان نهضت سوادآموزی در رسیدن به هدف‌های برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و افزود‌: راهبرد سازمان این بود که خود را به برنامه توسعه هفتم کشور برساند. یعنی کارهای موجود و روزمرّه اصلاح روّیه شد. در حال حاضر برنامه‌های جدیدی را در حال انجام داریم، لکن گام جدید و اصلی برنامه هفتم بود که باید در آن فکری برای ادامه کار سازمان انجام می‌شد. در این راستا هم تلاش‌های فراوانی انجام شد تا نظر سازمان در مباحث مطروحه مجلس شورای اسلامی در‌خصوص تصویب برنامه هفتم توسعه کشور گنجانده شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به مصوبه مجلس در‌خصوص بازنگری اساسنامه سازمان نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: با توجه به مصوبه مجلس در نهایت نظر نمایندگان‌ مردم بر انجام این مصوبه قرار گرفت که "‌وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف شش ماه از لازم الاجرا شدن این قانون اقدام قانونی لازم را برای بازنگری در اساسنامه نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1363/3/3 با هدف ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی مطلق و توسعه و تعمیق سواد در جهت ارتقاء سواد عمومی جامعه مبتنی بر مفاهیم جدید و آموزش مستمرّ همگانی انجام دهد."

عبدی درباره جلسات قبلی نهضت سواد‌آموزی گفت: قبل از مصوبه مجلس هم با عنوان آینده نهضت جلسات متعددی را با صاحب‌نظران داشتیم اما اصل کار بعد از حکم و مصوبه مجلس اتفاق افتاده و بصورت منظم در خدمت گروه‌های مختلف هستیم تا از نظرات آن‌ها در تدوین اساسنامه بهره ببریم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از ماموریت‌های سازمان نهضت سوادآموزی با تغییر اساس‌نامه خبر داد و افزود: اساسنامه باید ماموریت، ساختار، روش تامین نیروی انسانی، محتوا، منابع مالی و شیوه نظارت را در برگیرد. در موضوع ماموریت برداشت‌های مختلفی از بند الحاقی بود ولیکن برداشتی که بیشترین کثرت را داشت این بود که؛ الف - ریشه کنی بی‌سوادی مطلق ب – توسعه و تعمیق سواد در جهت ارتقاء سواد عمومی مبتنی بر مفاهیم جدید و آموزش مستمرّ همگانی، بنابرا‌ین دو ماموریت فوق برای سازمان در آینده متصور است که بخشی از آن ماموریت فعلی است و بخشی هم نگاهی بر مفاهیم جدید دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار