بابویی: از ۲ سال پیش تا امروز ۵۰ درصد به سرانه فضای ورزشی مدارس دولتی اضافه شده است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت با اجرای طرح شهیدسلیمانی ۵۰ درصد به سرانه فضای ورزشی مدارس اضافه شده است.

کد مطلب: ۱۴۶۳۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
بابویی: از ۲ سال پیش تا امروز ۵۰ درصد به سرانه فضای ورزشی مدارس دولتی اضافه شده است

بهنام آقاجانلو - حسین بابویی، مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح ۷ زمین چمن مصنوعی به طور همزمان در استان همدان اظهار کرد: تربیت‌بدنی به عنوان یک درس مصوب نیاز به کلاس و فضای ورزشی استاندارد دارد. قوانین موجود در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است که تکلیف فضاها، تجهیزات آموزشی و پرورشی را در چارچوب زیرنظام، مورد توجه قرار داده است. به این معنی که استانداردهای لازم برای ساخت یک مدرسه در این زیرنظام آمده و مدارس باید در این چارچوب ساخته شوند که این اتفاق از سال ۹۱ تصویب شده و خوشبختانه از همان سال مدارس جدیدی که ساخته می‌شود در چارچوب استانداردهای تعیین شده و همراه با کلاس‌های درس تربیت بدنی و زمین‌های چمن مصنوعی ساخته می‌شود.

بابویی با اشاره به ۱۲۵ هزار مدرسه در سراسر کشور افزود: برخی مدارس در گذشته ساخته شده و لذا برای رفع این عقب ماندگی، آموزش و پرورش طرح شهید سلیمانی را پیاده می‌کند که به‌صورت جهادی نسبت به ساخت فضای ورزشی در درون مدارس اقدام می‌کند که از ۲ سال پیش تا امروز ۵۰ درصد به سرانه فضای ورزشی مدارس دولتی اضافه شده و حرکت خوبی برای جبران عقب‌ماندگی‌هاست. البته هنوز هم مدارس به حمایت‌های بودجه‌ای و نیروی انسانی نیاز دارند تا عقب ماندگی هر چه زودتر جبران شود.

مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود کانون‌های ورزشی در داخل مدارس تصریح کرد: پس از آن‌که معلم در کلاس، آموزش‌های لازم را می‌دهد و دانش‌آموزان مستعد را شناسایی می‌کند، می‌توانند به کانون‌های ورزشی مدارس یا ورزشگاه‌های آموزش و پرورش در بیرون از مدارس رجوع کرده و فعالیت‌های خود را به‌صورت حرفه‌ای ادامه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار