معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش‌:

افزایش 213 هزار نفره هنرجویان هنرستانی در دولت سیزدهم

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش‌ با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم از توسعه آموزش‌های مهارتی، گفت‌ در دو ساله گذشته تعداد هنرجویان هنرستانی، ۲۱۳ هزار نفر یعنی حدود ۴ درصد افزایش داشته است.

کد مطلب: ۱۴۶۰۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 213 هزار نفره هنرجویان هنرستانی در دولت سیزدهم

‌به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، محمدمهدی کاظمی‌ در جلسه شورای مدیران کل و مشاوران این معاونت که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: ارتقای کیفیت آموزش به‌ویژه در مدارس دولتی اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش است که با برنامه‌ریزی مطلوب دنبال می‌شود.

وی در ادامه افزود: تقویت و توسعه آموزش‌های مهارتی به‌ویژه در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و در همین راستا با اتکای به آمایش سرزمینی، مورد توجه قرار گرفته است.

محمدمهدی کاظمی با اشاره به بهبود فرآیندهای یاددهی و یادگیری، تصریح کرد: برگزاری رویدادهای کیفیت‌بخشی به آموزش‌های متوسطه برای معلمان و دانش‌آموزان در طرح شهید دکتر کاظمی آشتیانی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت دوره اول متوسطه، گفت: توجه به آموزش تلفیقی و اهمیت به نقش ویژه معلمان در تحقق هدایت تحصیلی مطلوب برای دانش‌آموزان نیز از جمله اقدامات راهبردی معاونت آموزش متوسطه بوده است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به محیط‌های متنوع یادگیری، اظهار داشت: توسعه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی مورد تاکید است و در همین راستا باید ارتباط مدرسه و پژوهش‌سرا مورد توجه مدیران مدارس و معلمان باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در راستای ارتقای کیفیت آموزش به ویژه در دوره اول متوسطه، افزود: برگزاری آزمون سنجش دستآوردهای یادگیری دانش‌آموزان دوره اول متوسطه نیز در راستای برنامه‌های ویژه معاونت در نظر گرفته شده، در این دوره توجه آموزش کدنویسی به عنوان دروازه ورود به هوش مصنوعی، انجام گرفته است.

محمدمهدی کاظمی در پایان با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم از توسعه آموزش‌های مهارتی، گفت: در دو ساله گذشته تعداد هنرجویان هنرستانی، ۲۱۳ هزار نفر یعنی حدود ۴ درصد افزایش داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار