معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

مصوبه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی موجب بازگشت به نقش و جایگاه معلم و برنامه درسی شد

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با سوابق تحصیلی موجب بازگشت به نقش و جایگاه معلم و برنامه درسی بود.

کد مطلب: ۱۴۴۴۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مصوبه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی موجب بازگشت به نقش و جایگاه معلم و برنامه درسی شد

‌به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، محمدمهدی کاظمی در اولین گردهمایی کشوری دبیران دبیرخانه‌های کشوری دروس-رشته و رؤسای ادارات تکنولوژی و گروه‌های آموزشی دوره متوسطه استان‌های کشور، ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری از معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور یاد کرده‌اند و این نشان از جایگاه والا و راهبردی معلمان در ساختن آینده ایران اسلامی دارد.

وی ادامه داد: تحقق رویکرد تربیتی در کنار آموزش ضرورت دارد و معلمان گرامی در کلاس درس باید به آن توجه کنند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به ماموریت اصلی معاونت آموزش متوسطه، تصریح کرد: ارتقای کیفیت آموزش ماموریت اصلی معاونت آموزش متوسطه است و برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای راهبردها و رویکردها در این راستا انجام شده است.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌وری آموزشی، اظهار داشت: در کنار ایجاد دسترسی آموزشی، بهره‌وری آموزشی ضرورت دارد که به کیفیت آموزش وابسته است.

محمدمهدی کاظمی با تاکید بر ارتقای کیفیت آموزش مدارس عادی دولتی، گفت: تصوری که از مدارس عادی دولتی وجود دارد باید با ارتقای کیفیت آموزش در این مدارس اصلاح شود.

وی در ادامه، تصریح کرد: کیفیت و بهره‌وری آموزشی موجب ارتقای بهره‌وری جامعه خواهد شد و این نقش مهم آموزش و پرورش را نمایان می‌کند.

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مدرسه، گفت: کانون تحول و کیفیت‌بخشی مدرسه است و ارکان آن مدیر توانمند و معلمان خلاق و نوآور هستند.

وی در ادامه، تاکید کرد: گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی گروه‌های آموزشی در حوزه مسائل نظام تعلیم و تربیت نقشی مهم است که می‌تواند موجب شکل‌گیری ظرفیت‌هایی با اهمیت در مجموعه نظام تعلیم و تربیت شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به نقش راهبردی گروه‌های آموزشی، اظهار داشت: نقش راهبردی گروه‌های آموزشی در ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای معلمان و ارتقای کیفیت فرآیندهای یاددهی-یادگیری موجب تحول در نظام آموزش و پرورش خواهد شد.

وی با تاکید بر توسعه پژوهشگری، گفت: انتظار می‌رود فراهم‌آوری بستر توسعه پژوهشگری و روش‌های جدید آموزشی توسط دبیرخانه‌های کشوری دروس و گروه‌های آموزشی انجام شود.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، گفت: در برگزاری دوره‌های توانمندسازی تمرکز بر معلمان جدیدالاستخدام و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان است تا شاهد ارتقای کیفیت آموزش ورودی‌های جدید در مدارس باشیم.

وی در ادامه گفت: گسترده‌ترین شبکه آموزشی در سطح کشور با دبیرخانه‌های کشوری است و این ظرفیت مهم برای ارتقای کیفیت آموزش بسیار کاربردی است.

محمدمهدی کاظمی‌ تصریح کرد: مؤثرترین ارتباط محتوایی و آموزشی میان صف و ستاد از مسیر دبیرخانه‌های کشوری و گروه‌های آموزشی محقق می‌‌شود.

وی با تاکید بر باور به تحول‌ گفت: باور به اینکه ارتقای کیفیت آموزش شدنی است یک نیاز و نگرش مهم برای مسئولان، مدیران و معلمان است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش‌ گفت: باور به توانمندی معلمان و مدیران نیز برای تحقق اهداف تعیین‌شده برای دبیرخانه‌های کشوری و گروه‌های آموزشی ضرورت دارد.

وی با اشاره به وظیفه نظارت بالینی‌ تصریح کرد: مشارکت در نظارت بالینی بر کلاس‌های درس یک ابزار مهم برای تحول و ارتقای کیفیت آموزش است که باید به صورت مستمر صورت گیرد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون تاثیر سوابق تحصیلی، گفت: نظام ارزشیابی جهت‌دهنده به نظام آموزشی است و کنکور سراسری تمام نظام آموزشی را تحت تاثیر قرار داده بود.

وی در ادامه افزود: مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با سوابق تحصیلی موجب بازگشت به نقش و جایگاه معلم و برنامه درسی بود.

محمدمهدی کاظمی با تاکید بر برگزاری رویدادهای مدرسه‌محور، تصریح کرد: انتظار می‌رود دبیرخانه‌های کشوری برای تقویت رویدادهای معلمانه و رویدادهای دانش‌آموزی با محوریت مدرسه نقشی موثر ایفا کنند.

وی با اشاره به نقش گروه‌های آموزشی در تحلیل آزمون‌های نهایی، گفت: تحلیل سوال به سوال آزمون‌های نهایی می‌تواند راهبردهای اصلی برای برگزاری دوره‌های توانمندسازی را مشخص کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان‌ گفت: نقش گروه‌های آموزشی در شناسایی استعدادهای دانش آموزان و تحقق یک هدایت تحصیلی مطلوب اهمیت جدی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار