معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

افزایش ۲۰۰ هزار نفری جمعیت هنرستان‌ها از ابتدای دولت سیزدهم

اختصاص ۱۰۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات هنرستان‌ها از سال گذشته تاکنون

هرمزگان (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست با مدیران مدارس شهرستان حاجی آباد گفت بر اساس دیدگاه‌های مقام معظم رهبری اگر هدف پیشرفت همه جانبه در کشور باشد، باید به آموزش و پرورش توجه ویژه داشت، چرا که یکی از کانون‌های اصلی مورد تمرکز دشمن آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۴۴۵۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۲۰۰ هزار نفری جمعیت هنرستان‌ها از ابتدای دولت سیزدهم

محمدمهدی کاظمی با اشاره به اهمیت موضوع جهاد تبیین گفت: «به لطف خدا امیدواریم به عنوان کسانی که در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت با بیشترین و اصلی‌ترین مخاطب جامعه مواجه هستیم بتوانیم در عرصه جهاد تبیین که به عنوان یک ضرورت در کشور مطرح است گام‌های موثری برداریم.»

کاظمی با اشاره به موضوع رتبه‌بندی معلمان ادامه داد: «یکی از خروجی‌های موضوع رتبه‌بندی بحث ارتقا معیشت است، اما هدف رتبه‌بندی به هیچ عنوان موضوع معیشت نبوده و این موضوع خود به خود اتفاق می‌افتد. آنچه هدف رتبه‌بندی بود، ارتقای کیفیت معلم بود. رتبه‌بندی باید تفاوت بین معلمی که دارد تلاش می‌کند، دلسوزانه‌تر عمل می‌کند با معلمی که کمتر تلاش می‌کند را مشخص کند.»

وی با اشاره به مسئله توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: «یکی از کارهای دیگری که در این دولت انجام شده بحث توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بود. قطعاً برای رفع مشکل بیکاری و گرداندن چرخ صنعت هیچ راهی جز توانمندسازی نیروی انسانی و تربیت نیروهای ماهر و توانمند و توجه به هنرستان‌ها نداریم. از آغاز این دولت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزان هنرستانی افزوده شده و از پارسال تا به الان ۱ هزار و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات هنرستانی اختصاص پیدا کرده است.»

معاون آموزش متوسط وزارت آموزش و پرورش در ادامه اظهار کرد: « دو بحث تغییر رویکرد در امتحانات نهایی و ایجاد سابقه تحصیلی به عنوان تاثیر قطعی باعث شد که عدالت آموزشی ایجاد بشود. یکی از کارهایی که در همین راستا انجام دادیم پویش جهاد علمی بود که ظرفیت دبیرستان ماندگار البرز را آوردیم پای کار عدالت آموزشی و شرایط را برای تدریس بهترین دبیران تهران در دورترین نقاط کشور فراهم کردیم.»

وی افزود: «اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان جزو پنج استان برتر کشور در همه ی ارزیابی‌های مجموعه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است. استان هرمزگان، استان اول در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اجرای پروژه مهر بوده است و این به همت شما بزرگواران محقق شده است و شما تلاش کردید که این اتفاقات مهم شکل بگیرد.»

محمدمهدی کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: «در بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد هنرستان‌های جوار، ما معتقدیم حل مسئله بیکاری و ایجاد اشتغال و تقویت مسائل اقتصادی و صنعتی کشور از مسیر هنرستان‌ها محقق خواهد شد و زمینه کارآفرینی از این طریق موفق خواهد شد و اولویت ما هم در این بخش ایجاد هنرستان‌های جوار با مشارکت صنایع و مشاغل است.»

خبرنگار دانش آموز: فاطمه امانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار