معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست مدیران مدارس شهرستان مشگین شهر استان اردبیل؛

ضرورت تحقق نسخه‌ مدرسه‌ای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست مدیران مدارس شهرستان مشگین شهر استان اردبیل بر ضرورت تحقق نسخه‌ مدرسه‌ای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۶۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تحقق نسخه‌ مدرسه‌ای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه در جمع مدیران مدارس شهرستان مشگین شهر استان اردبیل با تبریک ایام‌الله دهه فجر، گفت: بر اساس سند تحول بنیادین باید مسئله آموزش و پرورش اولویت اول برای تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌ها باشد و در دولت سیزدهم این اتفاق افتاده‌است.

وی در ادامه افزود: موضوع ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی مورد توجه دولت است و باید تلاش کرد تا شرایط را به نحوی فراهم کرد تا در استان‌ها نیز استانداران، فرمانداران، ائمه جمعه و سایر مسئولان نیز در ارتقای آموزش و پرورش ایفای نقش کنند.

محمدمهدی کاظمی با تاکید بر اهمیت اجرایی شدن گفتمان سند تحول در سطح مدارس گفت: اگر تصور کنیم از بالا به پایین و به واسطه بخشنامه می‌توان سند تحول را اجرایی کرد به بیراهه رفته‌ایم و باید به دنبال تحقق نسخه‌ مدرسه‌ای سند تحول بنیادین بود.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه نیروی انسانی اظهار کرد: موضوع جذب و توانمندسازی نیروی انسانی یکی از اساسی ترین مسائل آموزش و پرورش است و پیش‌بینی شده است در آزمون استخدامی پیش‌رو حدود ۷۱ هزار نفر آموزگار، دبیر و هنرآموز برای سال تحصیلی آینده جذب شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ارتقای کیفی مدارس با تمرکز بر مدارس عادی دولتی را اولویت اصلی آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: مسئله ارتقای کیفیت آموزشی مدارس عادی دولتی صرفا با مسائل مالی قابل حل نیست و در کنار بحث سرانه مدارس و تامین و توانمندسازی نیروی انسانی آنچه مهم است این است که باید باور و اعتقاد همه ما معطوف به ارتقای کیفیت مدارس دولتی باشد.

وی در ادامه افزود: تنها شاخص کمی که می‌تواند وضعیت کیفیت آموزش را نشان دهد، میانگین نمرات آزمون‌های نهایی است و به واسطه شیوه جدید برگزاری امتحانات نهایی اطلاعات دقیقی در خصوص عملکرد دانش‌آموزان در دست داریم و باید براساس نقاط قوت و ضعف برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان، تصریح کرد: سهم آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش باید به ۵۰ درصد برسد که یکی از راهکارها ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانجات است که با حمایت استانداران و فرمانداران این موضوع قابل تحقق است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار