امام جمعه یزد تاکید کرد:

لزوم زمینه‌سازی جدی برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

دشمن ۳ اصل مهم و بنیادی تدین، تفکر و تعقل نوجوانان را هدف گرفته است

یزد (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: نیازمند زمینه‌سازی برای اجرای سند فرهنگی تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم.

کد مطلب: ۱۴۴۶۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
لزوم زمینه‌سازی جدی برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

آیت‌الله محمدرضا ناصری در مجمع بسیجیان استان یزد با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: قبل از اجرای این سند، پیش‌نیاز‌هایی لازم است که مهمترین آن زمینه‌سازی برای پذیرش و تحول است.

وی افزود: زمینه‌سازی اصلی باید در جوانی و نوجوانی انجام شود و آن هم فراهم‌سازی زمینه آموزش‌پذیری و گیرایی در جمعیت دانش‌آموزی است.

آیت‌الله ناصری تاکید کرد: اگر زمینه فراهم نشود در اجرا موفق نخواهیم بود و این زمینه باید با نهادینه‌سازی تفکر، تعقل و تدین ایجاد شود. به این معنا که هویت‌بخشی به دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌های مختلف انجام شود.

وی ادامه داد: باید هویت مجهول از ذهن و باطن این کودکان برداشته شود تا بتوانیم طرح‌های مرتبط را فراهم کنیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت خداشناسی و خداباوری عنوان کرد: این مقوله مهم به دنبال عقب نگه داشتن ایرانی‌ها از پیشرفت کمرنگ شد و اکنون باید احیا شود و نتیجه‌بخش بودن آن در گرو نهادینه‌سازی این مهم در مدارس و در بین جوانان است.

وی اظهار کرد: دانش‌آموز و نوجوان ما اگر هویت خود را قبول نداشته باشد، گوش به فرمان غربی‌هاست و به انسانی سطحی‌نگر تبدیل می‌شود.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: زمینه تفکر در دانشگاه‌ها در صورتی که فراهم نشود، محتوا‌های بی‌نتیجه تولید خواهد شد و در صورتی که پستی یا مدیریتی به این افراد پیشنهاد شود، مدیران بخشنامه‌ای بی‌اثر و فاقد خلاقیت خواهند شد و توان حل مشکلات کشور را ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه در انقلاب نسبت به مساله تربیتی فرزندان سَبک داشتیم، گفت: این در حالی است که غرب از سال‌ها قبل برای جوانان ما نقشه کشیده و سبک آن‌ها جلوگیری از پیشرفت ایران است.

امام جمعه یزد ادامه داد: دشمن 3 اصل مهم و بنیادی تدین، تفکر و تعقل را هدف گرفته و تلاش می‌کند تا این 3 عنصر بنیادی را از فرزندان ما بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شیوه‌های غرب در آموزش، هویت، دین و افکار فرزندان ما اثر گذاشته است، افزود: آموزش و پرورش باید برای تغییر در این روند برنامه‌ریزی کند.

آیت‌الله ناصری اظهار کرد: در فضای امروزی ضرورت دارد فرزندان را به سطحی از بصیرت و تعقل برسانیم که بتواند خوب و بد را در شرایط غبارآلود هم تشخیص دهد.

نماینده ولی فقیه با تأکید بر لزوم توجه معلمان به رشد دانش‌آموزان بر اساس بخشیدن هویت الهی به آن‌ها افزود: اگر هویت‌بخشی را انجام ندهیم، غربی‌ها وارد عمل می‌شوند، همانطور که وارد عمل هم شده‌اند و بخشی از افراد جامعه ما چشم به غربی‌ها دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار