مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی:

حضور دانش‌آموزان در جشن نیکوکاری، تحقق ساحت‌های سند تحول بنیادین است

ارومیه (پانا) – مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، حضور و مشارکت دانش‌آموزان در جشن نیکوکاری را تحقق ساحت تربیت اعتقادی و اجتماعی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۴۶۲۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموزان در جشن نیکوکاری، تحقق ساحت‌های سند تحول بنیادین است

علی مطهری در آیین نمادین جشن نیکوکاری در مدرسه الزهرا(س) ارومیه گفت: مشارکت دانش‌آموزان در جشن نیکوکاری به عنوان یک بستر مهم تربیت اجتماعی مبتنی بر آموزه‌های دینی و اخلاقی است به شکلی که دانش‌آموزان با این برنامه در کنار هم زیستن و برای هم زیستن را فرا می‌گیرند.

مطهری ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه، ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و تقویت حس نوعدوستی و مشارکت‌پذیری در بین دانش‌آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: حضور دانش‌آموزان در این برنامه‌ها به عنوان یک بستر مهم تربیت اجتماعی مبتنی بر آموزه‌های دینی و اخلاقی است به شکلی که دانش‌آموزان با این برنامه در کنار هم زیستن و برای هم زیستن را فرا می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با بیان اینکه رفع بخشی از نیازهای دانش‌آموزان کم‌بضاعت از دیگر اهداف این برنامه است، گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی نقش ویژه‌ای در اجرای برنامه‌های مشارکتی آموزش و پرورش دارند.

مطهری با اشاره به وظیفه و رسالت آموزش و پرورش در موضوع یاری‌رسانی و فرهنگ‌سازی این مهم خاطرنشان کرد: ارتقای مهارت‌های زندگی و تقویت سرمایه‌های اجتماعی و تحکیم بنیان‌های حیات‌بخش و وحدت‌آفرین، یکی از رسالت‌های مهم و اساسی آموزش و پرورش است.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت با تکیه بر روش‌های متنوع تربیتی باید در جهت تعالی‌بخشی و تحقق آرمان‌های مذکور گام بردارد تا نسبت به بالندگی و تربیت نسلی مومن و متعهد زمینه‌های مناسبی را فراهم سازد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار