همایش علمی آموزشی ویژه مشاوران مدارس برگزار شد؛

جذب ۴۱/۱ درصدی دانش‌آموزان پایه نهم به رشته‌های فنی و حرفه‌ای

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از جذب ۴۱/۱ درصدی دانش‌آموزان پایه نهم به رشته‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
جذب ۴۱/۱ درصدی دانش‌آموزان پایه نهم به رشته‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، مسعود سعادتی، صبح سه‌شنبه، بیست و پنجم اردیبهشت ماه در همایش علمی آموزشی ویژه مشاوران مدارس با هدف آشنایی بیشتر مشاوران تحصیلی با رشته علوم و معارف اسلامی، شناسایی افراد مستعد برای تحصیل در این رشته را، ضروری عنوان کرد و گفت: تبریز در علوم اسلامی شخصیت‌های دینی و انسان‌های بزرگی تربیت کرده است که سرآمد حوزه نجف، قم و مشهد بوده‌اند.

وی در ادامه از جذب ۴۱/۱ درصدی دانش‌آموزان پایه نهم به رشته‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: مکلف هستیم تا دانش‌آموزان را با رشته‌های فنی بیشتر آشنا کنیم و شما مشاوران هدایت تحصیلی، با توجه به نگاه تخصصی، نقش مهمی در این زمینه دارید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز در ادامه با تبریک دهه کرامت و هفته گرامیداشت مقام معلم، اظهار کرد: مدارس علوم و معارف اسلامی  صدرا یکی از ابتکارات بسیار خوب است تا دانش‌آموزان مستعد در حوزه معارف اسلامی به شکل تخصصی در این زمینه تحصیل کنند.

وی در ادامه بیان کرد: شناسایی دانش‌آموزان مستعد و علاقمند به حوزه معارف اسلامی یکی از دغدغه رهبر معظم انقلاب است و ما نیز باید در استعدادیابی دانش‌آموزان علاقه‌مند و هدایت آنان به مدارس صدرا دغدغه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام الیاس ابراهیمی، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در پایان ضمن تبریک ایام دهه کرامت در جمع مشاوران مدارس، اظهار کرد: همگی به ارزش و منزلت علوم اسلامی واقف هستیم و جایگاه علوم اسلامی توسط حضرات معصومین و قرآن بیان شده است.

وی با تاکید بر لزوم معرفی رشته علوم و معارف اسلامی به دانش‌آموزان در کنار سایر رشته‌های نظری، گفت: این رشته مورد توجه و عنایت مقام معظم رهبری نیز می‌باشد.

در پایان این مراسم تعدادی از مشاوران هدایت تحصیلی با حضور مسئولان مربوطه مورد قدردانی قرار گرفتند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار