مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم اقدامات پژوهشی با موضوع عفاف و حجاب در مدارس

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر لزوم اقدامات پژوهشی در مدارس با موضوع عفاف و حجاب با محوریت ارزیابی دقیق تاکید کرد.

لینک کوتاه کپی شد
لزوم اقدامات پژوهشی با موضوع عفاف و حجاب در مدارس

مسعود سعادتی در جلسه عفاف و حجاب آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: طرح‌های مختلفی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس می‌توان اجرا کرد اما اقدامات ریشه‌ای برای ارزیابی سطح این موضوع در بین کادر مدرسه و دانش‌آموزان لازم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ادامه داد: آسیب‌شناسی موضوع عفاف و حجاب از طریق اقدامات پژوهشی در مدارس می‌تواند بسیاری از دغدغه‌ها را رفع کند.

وی با تاکید بر اینکه در تمام مدارس، نظارت در خود مدرسه نسبت به پوشش مناسب دانش‌آموزان دقیق باشد، گفت: حتما انتخاب مدیران مدارس در سال تحصیلی آتی با شاخص عفاف و حجاب، اصل باشد.

سعادتی افزود: ساز و کاری از ارزیابی و بازخورد مثبت ماهانه و مستمر قبل از پایان سال تحصیلی انجام و تمهیدات لازم لحاظ شود.

پناه‌علی حسین‌زاده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه گفت: برگزاری دوره آموزش کارکنان برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و همچنین آسیب‌شناسی موضوع در مدارس دخترانه از مصوبات جلسه خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: بخشنامه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ویژه کارمندان، مراجعان، معلمان، دانش‌آموزان و اولیا در اوایل مهر به مدارس ابلاغ شده و ارزیابی در حال اجرا است.

حسین‌زاده گفت: دانش‌آموزان نمونه در عفاف و حجاب معرفی و در قالب اردوها  تقدیر شوند.

کنشگران حجاب و عفاف، موضوعی بود که توسط معاون مدیرکل مطرح و اقدامات لازم برای اجرای این طرح تشریح شد.

دانش‌آموز خبرنگار: کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار