شهرداری‌‌ موظف به پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب مدارس استثنائی در چارچوب قانون شد

تبریز (پانا) - شهرداری‌‌ با مصوبه استاندار آذربایجان شرقی در شورای آموزش و پرورش، موظف به پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب مدارس استثنائی در چارچوب قانون شد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری‌‌ موظف به پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب مدارس استثنائی در چارچوب قانون شد

بر اساس گزارشی از جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، شهرداری مکلف است هزینه سرویس دانش‌آموزان مدارس استثنائی را از محل عوارض دریافتی، پرداخت کند.

مالک رحمتی در این خصوص تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی تا زمان دریافت صورتحساب تسویه هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس استثنائی توسط شهرداری‌ها، هیچ پرداختی از محل ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، نداشته باشد‌ یا مبلغ واریزی از محل این ماده را پس از کسر مبلغ مورد نظر جهت رایگان شدن ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنائی به حساب شهرداری، واریز کند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه افزود: کار آموزش و پرورش بسیار حساس و سخت است و در استان ما دستگاه تعلیم و تربیت انصافا همیشه پای کار بوده و با جدیت ادامه می دهد.

وی با تاکید بر افزایش کیفیت فعالیت ها در حوزه آموزش و پرورش، خواستار پرکردن خلا های موجود در این دستگاه عظیم با استفاده از تمام ظرفیت ها شد.

رحمتی در ادامه با اشاره به تاثیر نمرات درسی پایه های متوسطه در نتیجه کنکور، داشتن ظرافت و دقت در برقراری عدالت آموزشی را تاکید کرد و تمرکز جدی بر اجرای امتحانات نهایی و داشتن امنیت کافی را متذکر شد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بررسی سومین دستور جلسه، به رعایت اصول در شهرک‌سازی‌های جدید، تاکید کرد و گفت: اداره کل راه و شهرسازی از همان ابتدا به زیرساخت‌ها فکر کند و به فکر تامین راه، برق و امکاناتی مانند مدرسه باشد و اجازه ندهد، شهرکی بدون مدرسه ایجاد شود.

استفاده از ظرفیت مولدسازی و تعیین تکلیف مدارس بلا استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت خیران نیز از دیگر موارد مورد تاکید استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه بود.

رحمتی، با تاکید بر لزوم توجه ویژه به تامین مسکن فرهنگیان از محل نهضت ملی مسکن، بیان کرد: حاضر هستیم همان کارهایی که برای اساتید دانشگاه در این مورد را انجام دادیم، برای معلمان نیز انجام دهیم. آموزش و پرورش و راه و شهرسازی مکلفند از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای معلمان به طور ۱۰۰ درصد استفاده کنند.

در سال ۱۴۰۲، شش میلیارد تومان به نو کردن تجهیزات آموزش و پرورش هزینه شده است

مسعود سعادتی نیز در شورای آموزش و پرورش استان درخصوص امتحانات نهایی سال ۱۴۰۲ گفت: ۸۹ هزار و ۹۱۵ دانش آموز درگیر امتحانات نهایی سال ۱۴۰۲ شدند که برای این موفق شدن در این امتحانات تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: نتایج ارزیابی های انجام شده آشکار شدن نیاز ها و مشکلاتی است که در حوزه های مختلف آموزش و پرورش پیش بینی شده بود و ما نیز انتظارشان را داشتیم و لذا در این راستا وزارت آموزش‌ و پرورش در دی ماه سال ۱۴۰۲، ۶ میلیارد تومان به نو کردن تجهیزات آموزش و پرورش هزینه کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: دستگاه های تکثیر با تلاش های بسیار خریداری شده که باز هم با این وجود باید برای خریداری بعضی از تجهیزات کمک های استانی و شهرستانی صورت بگیرد و لذا لیست نیاز های آموزش و پرورش نیز تهیه شده که یکی از آن نیاز ها تهیه و وجود دوربین مدار بسته برای تامین امنیت بالای دانش آموزان در سطح مدارس استان است.

وی در خصوص دوربین های مداربسته مدارس تصریح کرد: دوربین های مداربسته در حوزه های مختلف وجود دارند و حتی بعضی از آنها به مناطق شهرستانی نیز منتقل خواهد شد که در این راستا سیاست آموزش و پرورش این است که مکان و جایگاه مخصوص برای مستقر کردن تجهیزات تهیه و خریداری شده داشته باشد و به خوبی از آن استفاده کند.

سعادتی اذعان کرد: اگر به هر دلیلی در هر فضای آموزشی و تحصیلی تجهیزات کامل نباشد به طوری که باعث اعتراض دانش آموز شود حق دارد چرا که آموزش و پرورش موظف است که هر امکانات را در اختیار دانش آموزان قرار دهد تا فضا برای تحصیل دانش آموزان به خوبی مهیا شود.

وی اظهار کرد: در بین امتحانات مدارس استعداد های درخشان نیز در خصوص امتحانات خرداد ماه سال جاری دو مدرسه تیزهوشان شهرستان عجب شیر که یکی در استان رتبه ۱ و در بین ۳۷۳ مدرسه تیزهوشان در سطح کشور رتبه ۹ کشوری را کسب کرده و مدرسه دوم نیز رتبه ۲ در سطح استان و رتبه ۱۶ کشوری را کسب کرده و در نهایت به این تربیت مدرسه تیزهوشان ناحیه ۴ تبریز نیز توانسته رتبه ۳ در سطح استان و رتبه ۲۷ کشوری را کسب کند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار