گزارش کامل روز دوم سفر وزیر آموزش و پرورش به آذربایجان شرقی

حاجی میرزایی: بخشی از ساعات تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا را جبران می‌کنیم

تهران (پانا) - وزیرآموزش و پرورش برای انجام سفر دو روزه به آذربایجان شرقی روز گذشته وارد شهر تبریز شد و مورد استقبال مدیران عالی رتبه استان قرار گرفت.

کد مطلب: ۹۸۹۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
گزارش کامل روز دوم سفر وزیر آموزش و پرورش به آذربایجان شرقی

از برنامه‌های محسن حاجی میرزایی در جریان این سفر افتتاح چندین پروژه آموزشی و پرورشی و دیدار با مدیران آموزش و پرورش استان و شرکت در اولین همایش کشوری نگه داشت فضاهای آموزشی و پرورشی بود.

حاجی میرزایی همچنین در این سفر دو روزه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز نیز دیدار و گفت‌وگو و از مناطق زلزله زده ترکمانچای بازدید خواهد کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزات آموزش و پرورش، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، رییس مرکز روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و رییس دفتر وزیر، محسن حاجی میرزایی را در این سفر همراهی می‌کنند. درحاشیه دیدارهای امروز بود که خبرنگاری از حاجی میرزایی درباره تعطیلات ناخواسته مدارس پرسید، او گفت: تصمیم گیری درباره تعطیلی مدارس برعهده کمیته اضطرار آلودگی هوا است که در استانداری تشکیل می‌شود. او افزود: در بعضی روز‌های سال، این تعطیلی‌ها ایجاد می‌شود، اما انشالله دیگر نیازی به تعطیلی نخواهیم داشت و تعطیلی‌ها پایان می‌پذیرد. وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که این تعطیلی‌ها به درس دانش‌آموزان آسیب می‌زند و برنامه این وزارت خانه در این باره چیست، گفت: ما تعطیلی‌ها را جبران می‌کنیم. حاجی میرزایی درباره نحوه جبران تعطیلی‌ها ادامه داد: مدیران باید برنامه ریزی کرده تا ساعت‌های تعطیلی جبران شود.

افتتاح دبیرستان ماندگار آیت اله طالقانی تبریز با حضور وزیر آموزش و پرورش

در جریان روز دوم سفر حاجی میرزایی دبیرستان ماندگار آیت اله طالقانی تبریز توسط وزیر آموزش و پرورش و مسئولین ارشد استان افتتاح شد. این دبیرستان شامل ۲۱ کلاس، سالن آمفی تئاتر، آزمایشگاه‌های مختلف، کتابخانه و ۲ دستگاه آسانسور است که مساحت محوطه این دبیرستان حدودا 3 هزار و 400 مترمربع و شامل فضای سبز، پارکینگ و فضای ورزشی است.

کلینیک دندان پزشکی فرهنگیان تبریز با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید

در ادامه سفر وزیر آموزش و پرورش، درمانگاه دندانپزشکی فرهنگیان تبریز با زیر بنای 228 متر مربع در یک طبقه به بهره برداری رسید که مجهز به اتاق رادیولوژی، اتاق استریلیزاسیون، لابی انتظار و قسمت های رفاهی دیگر است.

دبیرستان میرزا حسن رشدیه تبریز با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید

امروز از دیگر برنامه‌های وزیر بهره برداری دبیرستان نمونه دولتی پسرانه میرزا حسن رشدیه ناحیه 3 تبریز بود که با حضور وزیر آموزش وپرورش و استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد و به بهره برداری رسید. این مدرسه دارای 12 کلاس است و در سال 97 توسط بنیاد فرهنگی دکتر مصلی نژاد تخریب و بازسازی آن شروع شده است.

باشگاه پیشکسوتان فرهنگی آذربایجان شرقی با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد

در ادامه این سفر باشگاه پیشکسوتان فرهنگی آذربایجان شرقی با هدف اعتلای منزلت اجتماعی بازنشستگان، استفاده از تجارب و نظریات آنها و غنی سازی اوقات فراغت بازنشسته‌ها با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید.

باشگاه پیشکسوتان فرهنگی آذربایجان شرقی با زیر بنای 700متر مربع زیربنا تا سال 96 در یک طبقه فعالیت داشته است و از سال96 بنابه تاکید و پیگیری مدیرکل آموزش و پرورش استان در دو طبقه با متراژ1350زیربنا و 1540 مترمربع محوطه توسعه یافته است.

بازنشستگان فرهنگی هیچ محدودیتی در استفاده از باشگاه پیشکسوتان فرهنگی ندارد و کلیه هزینه‌های جاری آن توسط آموزش و پرورش و از طریق بودجه‌های استانی تأمین می‌شود، اما مدیریت و برنامه‌های فرهنگی توسط هیئت مدیره باشگاه پیشکسوتان تهیه و اجرا می‌شود.

رونمایی از کتاب دستورالعمل مدیریت نگهداری، تعمیرات فضاهای آموزش، تربیتی و ورزشی

وزیر آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از کتاب دستورالعمل مدیریت نگهداری، تعمیرات فضاهای آموزش، تربیتی و ورزشی گفت که معماری فضای مدارس می تواند وحدت گرا باشد و به آرامش و تحول در یادگیری و فهمیدن کمک کند.

محسن حاجی میرزایی در این آیین بیان کرد: فضاهایی که به اسم مدرسه هستند با تمام بناها متفاوت اند و کارکردهای متفاوتی دارد و این فضاها می‌توانند به جریان یادگیری کمک کنند.

او با بیان این که معماری فضا می‌تواند وحدت گرا باشد و به آرامش و تحول در یادگیری و فهمیدن کمک کند، ادامه داد: کسانی که در ساخت مدرسه هستند تنها دانش مهندسی نیاز ندارند بلکه نیاز به مفاهیم یادگیری و ساحت های متنوع تربیتی نیز دارند. توزیع مناسب فضاهای آموزشی را در کشور نداریم و در یک منطقه با انبوهی از دانش آموزان و در یک منطقه دیگر با کمبود دانش آموز مواجه هستیم و باید تلاش کنیم یک تناسب بوجود آوریم و ایجاد این عدالت جزو وظایف ماست.

حاجی میرزایی در ادامه با بیان این که سازمان نوسازی هدف گذاری کرد که بخاری های نفتی را برچیند، گفت: تصور رایج این است که برای تحقق این اهداف چقدر پول داریم ولی آن چه بیشتر از اعتبار و پول لازم است این است که چه میزان خلاقیت و نو آوری داریم.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مهمترین عنصری که در شخصیت هر فرد دخیل است و موفیت آنها را تضمین می کند درک آنها از هویت خود است و در همین راستا وظیفه داریم نسل جدید را به گونه ای بار بیاوریم که خود را متصل به فرهنگ غنی بدانند و استقرار این فرهنگ و باور در دانش آموزان موجب تحول در جامعه می‌شود.

سفر وزیر به همراه هیات همراهش تا عصر امروز و شامگاه 5شنبه ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار