برگزاری مسابقات استانی قرآن در دبیرستان البرز

تهران (پانا) - هجدهمین دوره مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز در محل دبیرستان البرز واقع در منطقه6 تهرانبا حضور مهدی نعیمی، سرپرست اداره قرآن و عترت و نماز اداره کل شهر تهران، حسن کریمی، معاون پرورشی منطقه6، عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران و منوچهری، مدیر اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دو نوبت صبح برای خواهران و بعد ازظهر برای آقایان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۹۱۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات استانی قرآن در دبیرستان البرز

مهدی نعیمی، سرپرست اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران با اشاره به اینکه این مسابقات مختص فرهنگیان است، گفت: در این دوره از مسابقات فرهنگیان در 9رشته باهم رقابت می کنند. موضوع قرآن، قرائت تحقیق و ترتیل را داریم.

رشته ترتیل فقط مختص خواهران است و رشته حفظ را داریم که ده جز و یا حفظ کل را داریم. در موضوع عترت نیز صحیفه سجادیه و نهج البلاغه موضوعات مسابقه است و در بخش نماز هم اذان که مختص برادران است و احکام را داریم. همچنین رشته قصه گویی را داریم.

نعیمی با اشاره به اینکه هدف کلی از برگزاری مسابقات فرهنگیان در سه منشور قران، عترت و نماز است، افزود: فرهنگیان با شرکت در این مسابقات هم سطح اطلاعات شان بالاتر می رود و هم خودشان رسولانی می شوند که بعدها این سه مهم را در میان دانش اموزان اشاعه می دهند.

نعیمی گفت: هدف اصلی ما دانش آموزان هستند و اگر بخواهیم مربیان و دانش آموزان ارتقا پیدا کنند این مسابقات تاثیرگذار است.

نعیمی افزود: این مسابقات در شهر تهران هجدهمین دوره است اما در کشور ششمین دوره است. در سایر استان ها رشته ها محدودترند اما در شهر تهران در 9رشته این مسابقات درحال برگزاری است. رشته های قرائت و ترتیل و حفظ و نهج البلاغه و روش تدریس احکام بصورت عمومی است که مدتی بعد مرحله کشوری نیز برگزار می شود اما در شهر تهران رشته های دیگر هم است. بخش دیگری از مسابقات رشته تفسیر است که هرسال یک جزء برای مسابقه است و امسال جزء 20 است و تقریبا 24هزار نفر در آن شرکت می کنند که در بهمن ماه برای مناطق سراسری برگزار می شود.

نعیمی با اشاره به اینکه نفرات برتر مناطق امروز در رشته های مختلف قرآنی در مسابقات استانی شرکت کرده اند، گفت: کیفیت سطح برگزاری مسابقه سال به سال رشد بیشتری پیدا می کند و مسابقات ما از سال91 با حضور مربیان قرآن که استخدام شدند، رونق بیشتری پیدا کرده است زیرا افراد متخصص قرانی وارد این حوزه شده اند.

درنهایت هرسال افراد آمادگی بیشتری پیدا می کنند و ما به هدف گسترش فرهنگ قرآنی و آموزش و ارتقا مربیان می رسیم.

نعیمی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش هدفش دانش آموز است، گفت: از رهگذر فرهنگیانی که می آیند و در این مسابقات شرکت می کنند دانش آموزان هم فایده می برند زیرا با رشد و ارتقای فرهنگیان آنچه به دانش آموز توسط مهلم منتقل می شود نیز به روز می شود.
همچنین حسن کریمی، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه6 در هجدهمین دوره استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز ضمن خیر مقدم جهت حضور مهمانان، گفت: داوری کار سختی است زیرا از بین تعداد زیادی خبره و کارشناس قرار است یک نفر انتخاب شود.
او افزود: امیدواریم عزیزانی که شرکت کرده اند چه برنده شوند و جه نشوند، خاطره خوبی از امروز داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار