مسیب‌زاده خبر داد: برگزاری بیش از ۶۵ هزار جلسه پرسش و پاسخ مهدویت در مدارش کشور

تهران (پانا) - جلسه کارگروه مهدویت (کارگروه اجرای تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود) بعدازظهر امروز در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۹۹۰۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مسیب‌زاده خبر داد: برگزاری بیش از ۶۵ هزار جلسه پرسش و پاسخ مهدویت در مدارش کشور

محمدرضا مسیب‌زاده در این نشست گفت: «در ۵ سال اخیر اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده است و ۳ تفاهم‌نامه در ۳ سال متوالی با بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود داشتیم که زمینه همکاری خوبی برقرار شد. بیش از ۶۵ هزار جلسه پرسش و پاسخ مهدویت در سطح مدارس و مناطق در سراسر کشور برگزار شد و در بخش‌های مختلف مانند نشریات فعالیت‌هایی را در این حوزه داشتیم.»

مسیب‌زاده گفت: «وزیر آموزش و پرورش پشتوانه اجرایی این کار است و در تفاهم‌نامه‌ای که با حجت‌الاسلام قرائتی مسئول بنیاد منعقد شد زمینه همکاری را به‌نحو شایسته‌تری همراه کرد و با حضور معاونان وزارتخانه این کار ارزشی دنبال شد.»

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «انتظار داریم این کار ارزشمند در حوزه‌های مربوطه دنبال شود. فعالیت‌های ما جنبه رهنمودی و محتوایی دارد اما اصل برنامه در مدرسه و برای دانش‌آمور خواهد بود.»

محمود متوسل، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود نیز در این نشست گفت: «بحث مهدویت دو جنبه اعتقادی که به اعتقاد همه مسلمانان به ویژه شیعیان گره خورده و جنبه سیاسی که درباره ولایت فقیه است، دارد. باید تفکر شیعی و بحث مهدویت در کتب درسی و فعالیت‌های جنبی پررنگ و در این‌باره تلاش شود. دلیل کمرنگ شدن موضوع ولایت فقیه برای نسل جوان در این است که آنان جایگاه ولایت فقیه را نمی‌دانند.»

متوسل با بیان اینکه از دو بعد اعتقادی و سیاسی بحث مهدویت جایگاه رفیعی دارد گفت: «این بنیاد که حدودا ۲۰ سال پیش تاسیس شده است یک هدف اصلی را دنبال می‌کند که آن تبیین موضوع و آموزش لازم به گروه‌های تاثیرگذار در جامعه است.»

او با اشاره به اینکه در این ۲۰ سال عمده کار بنیاد کار آموزشی بوده است گفت: «بنیاد سالیانه افرادی را آموزش می‌دهد تا فرهنگ را از طریق آموزش دنبال کند. باید به‌نحو درستی به معلمان و مربیان آموزش مهدویت بدهیم که در اولویت اول دبیران دینی و مربیان پرورشی به‌عنوان متولی مباحث هستند تا بتوانند پاسخگوی سوالات دانش‌آموزان باشند. یکی از آسیب‌های جامعه تبیین مباحث مهدویت با نگاه نادرست است. شورای سیاست‌گذاری در هر استان فعالیت‌ها حوزه مهدویت را بررسی می‌کنند. بحث آموزش مربیان و دبیران آموزش و پرورش و ورود بحث مهدویت در کتب درسی مهم است لذا آمادگی داریم در بحث طرح، برنامه و آموزش همکاری داشته باشیم.»

در ادامه این نشست هر یک از اعضای کارگروه از معاونت‌های مختلف فعالیت‌های خود درباره موضوع مهدویت را تشریح کردند. خادمیان از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این جلسه درباره جشنواره‌های مختلفی که قرار است سازمان برگزار کند توضیحاتی ارائه و تاکید کرد بحث مهدویت به عنوان یک محور در این جشنواره‌ها قرار خواهد گرفت.

خانم اورجی، نماینده معاونت ابتدایی نیز در ادامه گفت: «آموزش‌های صورت گرفته باید در رفتار معلمان و مربیان دیده و رفتار آنان مهدوی شود. همچنین باید آموزش‌ها عملی باشد و در روح و روان معلمان بشیند.»

حجت‌الاسلام ماسوری از دانشگاه فرهنگیان نیز در این کارگروه با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه فرهنگیان در دارالقرآن‌ها و در ۶۴ پردیس توسعه پیدا خواهد کرد گفت: «باید به‌دنبال مباحث اثباتی باشیم؛ زیرا اگر از همان کلاس اول بحث امام زمان را بیان کنیم برای بچه‌ها موثرتر خواهد بود. برای تبیین بحث مهدویت باید شیوه‌هایی را مدنظر قرار دهیم و درباره راهکارها و ضرورت‌ها بررسی کنیم که این بحث عملیاتی شود.»

نماینده معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش هم گفت: «این کار باید در کف مدرسه بروز و ظهور پیدا کند در این صورت می‌توان انتظار داشت در مسیر مهدویت گام برداشته‌ایم‌.»

نماینده معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه گفت: «مصادیق عملی و کاربردی را شناسایی کنیم. مربیان باید طوری در این‌باره آموزش ببینند که در کلاس درس و مدرسه بروز عینی پیدا کند.»

باقری معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در جمع‌بندی این جلسه گفت: «این تفاهم‌نامه ۱۴ زمینه همکاری و ۹ تعهد برای آموزش و پرورش تعیین کرده است که بخش عمده‌ای از این موضوعات در دستور کار است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار