اختصاص سهمیه‌ی متفاوت آرد به نانوایی‌ها

یزد(پانا)- مدیرکل شرکت غله استان یزد گفت: سهمیه آرد به نانوایی‌ها براساس محل قرارگیری در مکان‌های شلوغ یا خلوت، میزان ساعت کاری و تعداد کارگر مشخص می‌شود.

کد مطلب: ۹۹۰۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص سهمیه‌ی متفاوت آرد به نانوایی‌ها

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: سهمیه آرد به نانوایی‌ها براساس محل قرارگیری در مکان‌های شلوغ یا خلوت، میزان ساعت کاری و تعداد کارگر در جلسه کارگروه آرد و نان مشخص می‌شود.

حمید پایدار افزود: استان یزد رتبه‌ی سی ام در تولید گندم را دارد و به دلیل پایین بودن نرخ گندم، تعدادی از تولیدکنندگان، گندم خود را به شرکت غله نمی‌فروشند و بیشتر گندم‌ها از شهر‌های دیگر وارد می‌شود که از تنوع خوبی برخوردار و مصرف نمک آن‌ها پایین است که مرغوب بودن گندم‌ها را نشان می‌دهد چون کیفیت پایین آرد باعث می شود که نانوایان برای نچسبیدن نان به دیواره تنور از نمک بیشتر استفاده کنند.

پایدار در مورد تعداد نانوایی‌های فعال استان یزد گفت: یک هزار و ۲۰۰ نانوایی فعال در استان یزد وجود دارد که بیش از ۹۰۰ نانوایی یارانه‌ای و بیش از ۲۰۰ نانوایی نیمه یارانه‌ای هستند که دولت ۱۰ میلیارد تومان برای نان یارانه‌ای و سه میلیارد تومان برای نان نیمه یارانه‌ای پرداخت می‌کند.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ادامه داد: شرکت غله و خدمات بازرگانی استان یزد یک سند چشم انداز ۱۰ ساله دارد که وظایف جهاد کشاورزی و کارخانه‌های آرد و دیگر دستگاه‌های مربوطه با حضور خودشان مشخص شده و بر این اساس اقدامات خوبی صورت گرفته است مثل اینکه سیلو‌های روباز کمتر استفاده شود و سیلو‌هایی با کیفیت بهتر که سیلوی بتنی است مورد استفاده قرار بگیرد و برای این کار تسهیلات میلیاردی به کارخانه‌ها با بازپرداخت طولانی مدت داده می‌شود.

او با اشاره به اضافه شدن یک عدد سیلوی جدید به سیلو‌های استان، ابراز امیدواری کرد که در آینده سیلوی روباز در استان وجود نداشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار