معاون مدیر کل: اولویت مهم آموزش و پرورش مراغه ،معطوف کردن نگاه مردم به این مجموعه است

مراغه (پانا)-معاون مدیر کل ومدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به مشارکت خوب مردم در افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی گفت: سیاست و اولویت مهم کاری ، معطوف کردن نگاه مردم به این مجموعه است.

کد مطلب: ۹۸۹۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون مدیر کل: اولویت مهم آموزش و پرورش مراغه ،معطوف کردن نگاه  مردم به این مجموعه است

رضا آسیابی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران مراغه افزود: شهرستان مراغه کمبود فضای آموزشی دارد اما این کمبود در وضعیت بحرانی نیست.

وی افزود :به رغم محدودیت ها، کلاس درس با تراکم 35 دانش آموز و بیشتر در مدارس این شهرستان وجود ندارد.
وی ادامه داد: با وجود کمبود کلاس های درس در برخی مقاطع تحصیلی و مدارس، فقط ۷ مدرسه ۲ نوبته در این شهرستان فعالیت می کند. .
وی اضافه کرد: در راستای تجهیز مدارس روستایی و محروم حاشیه شهری، نیاز به ۲ میلیارد تومان اعتبار است که این امر از طریق سازمان نوسازی مدارس در حال پیگیری بوده و به زودی این اعتبار تخصیص خواهد یافت.

آسیابی گفت: در راستای تامین فضا های آموزشی، خیران مدرسه ساز این شهرستان گام های موثر و تعیین کننده ای برداشته اند و در سال های اخیر ده ها مدرسه خیر ساز در این شهرستان ساخته شده است.
وی با بیان اینکه کیفیت بخشی به آموزش از رویکردهای اساسی آموزش و پرورش است افزود: برای این منظور دوره های تخصصی برای ۱۲۰ معلم جدید و تازه استخدام شده شهرستان های جنوب آذربایجان شرقی در این شهرستان برگزار شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون نیز بیش از ۳۰ درصد معلمان این شهرستان در عرصه های پژوهشی فعال بوده و از این رو، این شهرستان از رتبه های برتر استانی در زمینه تحقیق و پژوهش آموزشی است.
آسیابی از حمایت آموزش و پرورش از دانش آموزان نیازمند در سال تحصیلی جاری خبرداد و اضافه کرد: امسال یک هزار و ۶۶۸ دانش آموز کم بضاعت از خدمات ویژه کمک آموزشی در مدارس با همکاری کمیته امداد و نهادهای حمایتی برخوردار شده اند.

رییس دستگاه تعلیم و تربیت در ادامه با بیان اینکه بر اساس شاخص سال 1395 درصد با سوادی در این شهرستان 6/93می باشد ،افزود : امسال در دوره تحکیم 485نفر ،دوره انتقال 350نفر و دوره سواد آموزی 480نفر توسط اداره سواد آموزی آموزش و پرورش مراغه جذب شده اند.

وی اضافه کرد: همکاری مسئولین و ادارات این شهرستان در جهت انسداد بی سوادی کمک شایانی به این مجموعه می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار