فولادوند: باید میان توسعه و تمایل دانش آموز و خانواده توازن ایجاد کنیم

تهران (پانا) - فولادوند در نشست هم اندیشی هدایت تحصیلی دانش آموزان استان تهران که با حضور مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد بر اهمیت موضوع فرهنگ سازی برای خانواده ها و نقش مهم صدا و سیما در موضوع هدایت تحصیلی تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۸۹۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: باید میان توسعه و تمایل دانش آموز و خانواده توازن ایجاد کنیم

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل ‌‌آموزش و پرورش شهر تهران گفت: موضوع هدایت تحصیلی باید احیا و بازنگری شود. در سالهای اولیه که مساله هدایت تحصیلی مطرح می شد چالش های زیادی داشتیم ولی سال به سال چالش های اجرایی رو به کاهش است.

بخشی از چالش‌ها وجود تناقض هاست. از طرفی قوانین و مقرراتی از طریق مجلس وارد می شود و تکلیف برعهده ما گذاشته است که فراموش می شود و از سوی دیگر برنامه و بودجه از توسعه هنرستان ها جلوگیری می کند، چون هزینه بر است و این تناقض در حوزه قوانین است.
فولادوند افزود: متاسفانه مجریان طرح ها دائم درحال تغییر هستند و به همین دلیل نیاز دارند که به روز شوند و ایجاد ثبات زمان می برد. ما باید نیروی انسانی متخصص را مدام آموزش دهیم تا برنامه های مان را انجام دهیم.
فولادوند با اشاره به اینکه بچه ها ابزار آرمان خانواده ها شده اند، گفت: در گذشته خانواده ها با ثروت و خانه هاشان پز می‌دادند ولی الان متاسفانه با تحصیلات فرزندان شان این کار را انجام می دهند. دانش آموز با برنامه فشرده و کوبنده حوزه امنیت روانی اش بهم می‌خورد. این مشکلات باید با فرهنگ سازی حل شود. ما تکلیف داریم تا در حوزه توسعه متوازن و تمایل دانش آموز و خانواده، هماهنگی ایجاد کنیم و البته در این مهم نیاز بازار کار مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: میزان رشته های تحصیلی مورد نیاز و بازار کار ما باهم تناسب ندارد. تجهیزات و امکانات همین الان هم وضعیت خوبی ندارند. ما ظاهرکارها را می‌بینیم اما خروجی شان همان مشکلاتی است که داریم. ماحصل غفلت از موضوع مهم هدایت تحصیلی این است که ما فارغ‌التحصیلان بیکاری را می بینیم که حاضر هستند بروند رشته نظری بخوانند و بیکار بمانند تا عنوان دانشگاهی را داشته باشند اما فرهنگ این را ندارد که رشته فنی و حرفه ای بخوانند و بعد در دانشگاه ادامه تحصیل دهند. جای کارفرهنگی در این زمینه خالی است.
فولادوند با اشاره به نقش مهم صدا و سیما از این نهاد خواست تا به مساله آموزش و پرورش بیشتر توجه کند و رشته ها را به خانواده ها معرفی کند و کار اساسی در موضوع هدایت تحصیلی و شغلی باید انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار