استاندار تهران: رابطه معنی دار میان کاهش آسیب های اجتماعی و باورهای دینی وجود دارد

تهران (پانا) - انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در اجلاس اقامه نماز استان تهران به پابلوت شدن استان تهران برای ایحاد بهترین فضا برای اقامه نماز اشاره کرد تا این حرکت الگویی برای سایر استان ها باشد.

کد مطلب: ۹۸۸۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار تهران: رابطه معنی دار میان کاهش آسیب های اجتماعی و باورهای دینی وجود دارد

محسنی بند پی ضمن تقدیر از تلاش حجت الاسلام والمسلمین قرایتی جهت جذب مخاطبین به اهمیت نماز در جامعه گفت: یکی از فریضه های واجب برای ما مسلمانان برپایی نماز است. تاکید شده اگر شرایط برپایی نماز در جامعه نهادینه شود، برای زندگی فردی و اجتماعی ما فواید مهمی دارد. اگر امروز رقم آسیب های اجتماعی مان رو به افزایش است واقعیت ما مسئولین برای مسایل شرعی و الهی خیلی جدی برنامه ریزی نکرده ایم.

وی افزود: در تمام بررسی های علمی رابطه معنی داری میان کاهش اسیب اجتماعی و تقویت امور معنوی و باورهای دینی وجود دارد. وقتی دراوج گرفتاری ها با خدا نیایش می کنید اوج ارامش را برای فرد و خانواده داریم. سازمان بهداشت در تعریف بیماری فقط سلامت را جسمی تعریف نکرد و همانی که در آموزه های دینی ما قرن ها اشاره شده است مورد توجه قرارداد و گفت سلامت معنوی و غیره هم مهم است.

بندپی گفت: حاکمان چهار وظیغه مهم دارند. زکات و امر به معروف و کمک به سیاستگذاری و در راس همه اینها اقامه نماز است. چه کنیم تا این مهم به عنوان فرهنگ جا بیافتد. حکمرانی خوب یعنی توجه ویژه به نماز داشته باشیم.

محسنی بندپی گفت: ما در سرانه فیزیکی فضای آموزشی بعد از سیستان و بلوچستان دوم بودیم. در چنین کمبود فضای آموزشی آموزش و پرورش برای اقامه نماز فضایی را طراحی کرده اند. البته همچنان دغدغه هایی وجود دارد. ائمه جماعت در مدارس که می توانند مسیر بالندگی دانش آموزان را تقویت کنند باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

وی افزود: تفاهم نامه ای با شهرداران مناطق تهران و شهرستان های تهران گرفتیم تا فضای مناسبی برای اقامه نماز در موضوع نظافت و استاندارد کردن فضا ایجاد کنند. همچنین امور رفاهی در دست انجام داریم تا به تقویت این مهم کمک کنیم. استان تهران می تواند پایلوت باشد تا الگوهای خوبی برای سایر استان ها باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار