قندی: آموزش و پرورش از ائمه جماعت در مدارس حمایت کند

برگزاری اجلاس سراسری اقامه نماز در شهر تهران

تهران (پانا) - اجلاس نماز استان تهران ویژه ائمه جماعات مدارس استان تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرایتی، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، محمد صیدلو، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های تهران، عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی شهر تهران و مهدی نعیمی، سرپرست اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل شهر تهران و معاونان پرورشی مناطق تهران و شهرستان های تهران در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۸۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
قندی: آموزش و پرورش از ائمه جماعت در مدارس حمایت کند

حجت الاسلام علیرضا قندی، مسئول ستاد اقامه نماز استان تهران با اشاره به اینکه به نمایندگی از ائمه جماعت مدارس صحبت کند، گفت: امروز استان تهران7 هزار مدرسه دارد و بزرگترین گنجینه کشور جوانان ما در اختیار شما مسئولین هستند و ما توقع مان این است که از ما ائمه جماعت ما حمایت کنید.

وی افزود: در استان تهران بالای دومیلیون دانش اموز داریم و اینها در جهت فرهنگی نیازمند حمایت شما هستند و ائمه جماعت بدون چشمداشت مالی حدودا در یکسال گذشته بدون دریافت حق القدم در خدمت دانش اموزان ما هستند.

وی افزود: با اهتمام آقای استاندار ما چهار مصوبه مهم را گرفتیم که یکی این است که تمام معوقات سال گذشته پرداخت خواهد شد. دومین مصوبه این است که استاندار شهرداری را مکلف کردند که بحث تجهیز و نظافت مساجد را برعهده بگیرند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید قریشی، مسئول نهاد رهبری در دانشکده پزشکی تهران در این اجلاس با اشاره به اینکه اخیرا سلامت معنوی سالهاست از دغدغه های جدی طرفداران سلامت است، گفت: دنیای امروز در این زمینه با فاصله زیادی با ما قرار دارد و سخنان نغز دینی مان را می توانیم بیان کنیم.

وی افزود: امروزه ده نوع سلامت را نام میبرند و نماز درهمه این سلامتها نقش بارزی دارد. فرهنگ ارزشمندی داریم و در دنیا معنویتها منحرف شده اند اما برای ما اینگونه نیست.

قریشی افزود: ما آینده تمدن ها را می توانیم بسازیم. اینکه کارشناسان امریکا می گویند از هفت تمدن جهان فقط دو تمدن خاموش نشده است که یکی تمدن ایران است یعنی می توانیم تاثیرگذار باشیم. اما ما نیاز داریم مخاطب خود را بشناسیم و در اولویت مباحث مطرح شده باید دقت کنیم.

یکی از ابزارهای مهم برای تحقق امور دینی استفاده از ابزار هنر است. تحقیقات نشان می دهد18درصد بچه های ما کتاب دینی و 7درصد کتاب فلسفه و تاریخی می خوانند اما53درصد بچه ها رمان می خوانند و 23درصد از بچه ها کتاب شعر می خوانند پس این نشان می دهد ما با چه ابزار و از چه روشی می توانیم با کودک و جوان مان ارتباط برقرار کنیم و اگر از این ابزار نتوانیم برای تحقق اهداف دینی مان استفاده کنیم به نتیجه نمی رسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار