ایتام یزدی میهمان ویژه یلدای شورای شهربودند

یزد(پانا)- رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان یزد گفت: جمعی از ایتام تحت حمایت کمیته امداد شهرستان یزد به همراه خانواده خود در مراسم شب یلدا که به میزبانی شورای اسلامی شهر یزد برگزار شد به‌عنوان میهمان ویژه شرکت کردند.

کد مطلب: ۹۸۸۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
ایتام یزدی میهمان ویژه یلدای شورای شهربودند

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه خیران و برخی از دستگاه‌های اجرایی استان توجه ویژه‌ای به خانوار نیازمند و ایتام تحت حمایت این نهاد دارند و سعی دارند به شیوه‌های مختلف نشاط و شادی را به آنان هدیه دهند، گفت: جمعی از ایتام تحت حمایت کمیته امداد شهرستان یزد به همراه خانواده خود در مراسم شب یلدا که به میزبانی شورای اسلامی شهر یزد برگزار شد به‌عنوان میهمان ویژه شرکت کردند.

عباس نوابی افزود: این مراسم که با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و در محل میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهرداری یزد برگزار شد، شبی شاد و خاطره‌انگیز را برای فرزندان یتیم به ارمغان آورد.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: شب یلدا که در میان یزدی‌ها به نام "شب چله" نیز شناخته می‌شود، یکی از آیین کهن ایرانی‌ها به شمار می‌رود که در یزد از دیرباز با مراسم ویژه‌ای همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه این مراسم در فضایی باز و با بخش‌های متنوع برگزار شد، ادامه داد: در این جشن خانواده‌ها در کنار آتش‌های برافروخته خود، به تماشای برنامه‌های شاد و متنوع و همچنین به پاسداشت آیین‌های تاریخی شب یلدا پرداختند.

نوابی افزود: بسته میوه شب چله که شامل ذرت، انار، سیب، پرتغال و نارنگی بود نیز در بین خانوار تحت حمایت این نهاد توزیع در پایان مددجویان در ضیافت شام شورای اسلامی شهر یزد شرکت کردند.

شایسته ذکر است: وسیله ایاب و ذهاب رایگان برای سهولت حضور مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در مراسم جشن شب چله نیز توسط شورای اسلامی شهر یزد فراهم‌شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار