افتتاح تنها مرکز فنی و پشتیبانی سینمایی شمال کشور در رشت

رشت (پانا) - معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از افتتاح اولین و تنها مرکز فنی و پشتیبانی سینمایی شمال کشور در رشت خبر داد و گفت: گیلان سومین استان در کشور بعد از تهران و آذربایجان شرقی است که مرکز فنی سینمایی در شاخه دوبلاژ دارد.

کد مطلب: ۹۸۸۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح تنها مرکز فنی و پشتیبانی سینمایی شمال کشور در رشت

به گزارش خبرنگار پانا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از افتتاح اولین و تنها مرکز فنی و پشتیبانی سینمایی شمال کشور در استودیو اکسون رشت خبر داد و اظهار کرد: موسسه فرهنگی و هنری اکسون از سال ۱۳۹۵ با مجوز رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در زمینه برگزاری همایش ها، سمینارها، جشنواره ها و نمایشگاه ها مشغول به فعالیت شد.

امیر مصباح با بیان اینکه فعالیت های مستمر و دامنه دار فرهنگی و هنری از بدو تاسیس موسسه اکسون و برگزاری همایش های ملی موفق زمینه گسترش فعالیت ها و ورود به حوزه های دیگر را فراهم کرد، افزود: در سال ۱۳۹۶ با برگزاری همایش استعدادیابی رادیو و دوبلاژ با حضور بزرگان این عرصه یک نیاز اساسی در زمینه آموزش و تولیدات شنیداری مورد سنجش واقع شد و ایده تاسیس اولین مرکز فنی سینمایی در شاخه دوبلاژ شکل گرفت.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به مکان یابی استودیوی دوبلاژ در موسسه اکسون، تصریح کرد: این استودیو با رعایت تمامی استانداردهای فنی و با سرمایه گذاری شخصی و بدون اخذ هرگونه وام یا تسهیلات آماده بهره برداری است.

مصباح، برگزاری بیش از ۱۵ دوره آموزشی دوبلاژ و دعوت از بزرگان این عرصه همچون استاد خسرو خسروشاهی و دوبله چندین فیلم سینمایی با حضور هنرجویان گیلانی را تنها بخشی از برنامه های محقق شده در استودیو اکسون در سال گذشته دانست.

وی گفت : موسسه اکسون به واسطه فراهم کردن زیرساخت های فنی و رعایت استانداردهای بین المللی در ساخت استودیو صدا (اکوستیک و تجهیزات صدابرداری) و با پشت سر گذاشتن آزمون های تخصصی به عنوان اولین و تنها مرمز فنی سینمایی در استان گیلان و شمال کشور از طرف سازمان سینمایی کشور معرفی شد.

مصباح، گیلان را سومین استان در کشور بعد از تهران و آذربایجان شرقی دانست که مرکز فنی سینمایی در شاخه دوبلاژ دارد و اظهار کرد: این مرکز علاوه بر این در شاخه های صدا، تدوین، تجهیزات ابزاری، جلوه های بصری، انیمیشن و... فعالیت خواهد کرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، برخورداری از یک استودیوی آکوستیک چندلایه و استاندارد، ۱۶ لاین خروجی صدا، تجهیز به یکی از بهترین میکروفون های حالص حاضر بازار و... را بخشی از ویژگی های این مرکز فنی سینمایی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار