اقامه نماز در مدارس نقش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را ایفا می کند

مشهد (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی گفت: اقامه نماز در مدارس نقش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را ایفا می کند.

کد مطلب: ۹۷۵۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
اقامه نماز در مدارس نقش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را ایفا می کند

علیرضا مالک اشرفی در جلسه شورای عالی اقامه نماز آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز گفت: اقامه نماز جماعت در مدارس استان در اولویت امور پرورشی است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی جشن تکلیف را آغاز رسمی بندگی و عبودیت دانست و گفت: در سال تحصیلی جاری تاکنون جشنهای تکلیف زیادی در حرم مطهر رضوی برگزار شده و تلاش می‌کنیم این مراسم خاص را برای جمع بیشتری از واجدین به انجام برسانیم.

وی ادامه داد : مرجع شناسی ، برگزاری مسابقات احکام و انشاء نماز ،پیوند مدرسه و منزل، طرح آموزش عملی نماز با برگزاری دوره‌های آموزشی ائمه جماعات و مدیران مدارس به عنوان طرح مبین از مهمترین اقداماتی بوده که آموزش و پرورش توانسته با برنامه‌ریزی و همکاری بیش از ۱۲۰۰ روحانی و ائمه جماعات آنها را به انجام برساند.
مالک اشرفی با ارائه گزارشی از روند برگزاری نماز جماعت در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ گفت : تعداد ۱۸۱۵ امام جماعت روحانی و ۳۱۸۴ همکار فرهنگی رسالت اقامه نماز جماعت مدارس را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد : ۶۶۱ مبلغ دینی تحت عنوان گروه های جهادی و طرح قول سدید به صورت رسمی با آموزش و پرورش همکاری می کنند.

مالک اشرفی با تأکید بر اهمیت حضور روحانیون در مدارس اظهار داشت: امروزه هم و غم آموزش و پرورش ، افزایش حضور روحانیون در نماز جماعت در مدارس است زیرا نماز بخشی از رسالت آموزش و پرورش است که در کنار آن حضور روحانیان می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک شایانی نماید.
معاونت پرورشی و فرهنگی استان نمازخانه ها را از امکانات ضروری مدارس دانست و اظهار کرد: تعداد نمازخانه های مدارس نیازمند افزایش است لذا دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط می تواند در این امر آموزش و پرورش کمک نمایند.
وی گفت: روند مشارکت شرکت دانش آموزان در نماز جماعت در برخی نواحی شتاب بیشتری گرفته که بسیار امیدوار کننده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار