با حضور پژوهشگر مرکز تخصصی نماز کشور انجام شد:

برگزاری اجلاس نماز با موضوع شیوه های نوین دعوت به نماز در مدارس زبرخان

پانا(زبرخان) - با حضور پژوهشگر تخصصی نماز کشور بیش از دوازده کارگاه آموزشی با موضوع نماز ویژه فرهنگیان،اولیا و دانش آموزان زبرخان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۳۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اجلاس نماز با موضوع شیوه های نوین دعوت به نماز در مدارس زبرخان

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاظمی، پژوهشگر و مدرس مرکز تخصصی نماز با برگزاری بیش از دوازده کارگاه در مدارس سطح منطقه زبرخان به شیوه های نوین دعوت به نماز پرداخت و راهکارهای مفیدی در جهت حضور پررنگ تر دانش آموزان در زنگ نماز مدارس ارائه داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاظمی همچنین در اجلاس نماز که با حضور فرهنگیان زبرخان در سالن اجتماعات دبیرستان نمونه محبی شهرستان نیشابور برگزار شد گفت: کسی که نمازش را ضایع کند مطمئنا کارهای دیگرش را بیشتر ضایع می کند و مشکلات ما در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی ناشی از ضعف در نماز است.

پژوهشگر و مدرس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه اگر مساجد آباد شوند مشکلات حل خواهند شد گفت: وظیفه ما در مساجد نمازخوان کردن بی نمازها و کیفت بخشی و اثر بخشی به نمازخوان هاست چرا که نماز هم درجاتی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی با اشاره به آمار اعلام شده از سوی روسای زندان ها افزود: بر اساس اعلام آنان نود درصد از مجرمین بی نماز هستند.

وی با بیان اینکه قرآن می فرماید اخلاق رذیله برای بی نمازهاست به آمار ۸۰ درصدی استفاده دانش‌آموزان از اینترنت اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد از پسران و ۶۰ درصد از دختران زیر ۱۳ سال از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به فیلم‌های غیر اخلاقی دسترسی دارند .

وی به سه راهکار برای جلوگیری از انحراف جوانان اشاره کرد و گفت: ایجاد عشق به قرآن و ائمه اطهار(ع) اولین راهکار است در واقع آموزش منهای عشق، تربیت سوز است و تربیت ساز نیست.

این پژوهشگر قرآنی ادامه داد: این عشق خود پنج اثر تربیتی دارد از جمله لذت دم سازی و خسته نشدن از موضوع، ادب و حرمت، اطاعت ، شباهت و در نهایت فنا شدن چرا که فرد سعی می کند خود را به موضوعی که عاشق آن است شبیه کرده و در نهایت خود را برای آن فنا کند که عشق بخدا نهایت عشق ورزی است.

وی با بیان اینکه اشتباه ساختاری ما در تربیت دینی فرزندان این بود که آموزش دینی دادیم ولی عشق ایجاد نکردیم، تصریح کرد: مساجد ما نتوانستند عشق را در وجود جوانان ایجاد کنند و به همین دلیل آنها جذب مساجد نشدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار