رئیس سازمان صمت استان سمنان خبر داد:

وصول بیش از ۷۹ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در سمنان

سمنان (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از وصول بیش از ۷۹ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن طی هشت ماه گذشته در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۴۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
وصول بیش از ۷۹ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در سمنان

بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰۰ واحد معدنی در استان اظهار کرد: حدود ۷۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال حقوق دولتی از معادن استان سمنان در سال جاری وصول شده است.

وی افزود: این تعداد معدن با ظرفیت استخراج سالانه ۲۳ میلیون تن مواد معدنی در استان سمنان فعالیت می‌کنند که ذخیره قطعی این معادن به حدود ۵۹۴ میلیون تن می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در این معادن تصریح کرد: معادن این استان با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۹ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر در استان فعالیت دارند.

اسودی بر لزوم حمایت خاص و تسهیل در امور فرآوری محصولات معدنی در استان سمنان تأکید کرد و گفت: عدم رسوخ فناوری‌های پیشرفته در استخراج و سرمایه‌گذاری در بخش فرآوری مواد معدنی یکی از مهم‌ترین مشکلات این بخش محسوب می‌شود که با وجود اینکه معادن استان از مزیت نسبی برخوردار هستند، تاکنون این مهم به مزیت رقابتی تبدیل نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار