معاون فناوری توسعه وزارت آموزش و پرورش:

اولویت در توسعه آموزش های مهارتی است

هرمزگان(پانا)- معاون فناوری، توسعه و تجهیز دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به نیاز کشور به مهارت های عملی و خاص کسب کار، کارآفرینی و نوآوری، اولویت آموزش و پرورش توسعه آموزش های مهارتی است.

کد مطلب: ۹۷۴۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
اولویت در توسعه آموزش های مهارتی است

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان؛ محمدعلی علی نژاد در جمع مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای استان هرمزگان بر تبیین و تغییر نگرش همه جانبه دست اندرکاران آموزش های فنی و حرفه ای در جهت بالا بردن کیفیت آموزش های مهارتی تاکید کرد و اظهار داشت: توسعه بخشی و ایجاد گفتمان واحد، از اهداف دفتر آموزش های فنی و حرفه ای می باشد.
وی افزود: رویکرد های دفتر فنی و حرفه ای وزارت بر نهادینه سازی آموزش و ارزشیابی مبتنی بر شایستگی در راستای نظام جدید آموزشی شاخه فنی و حرفه ای می باشد.
علی نژاد تصریح کرد: با بیان اینکه جوانان باید آموزشهایی ببینند که مهارتهای آنان تقویت شود و برای مشاغل گوناگون آمادگی پیدا کنند. به همین دلیل به مهارتهای خاص کسب و کار، کارآفرینی، نوآوری و تغییر نگرش در مورد ساختارهای کاری نیازمندند.
معاون فناوری، توسعه و تجهیز دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر توسعه آموزش مهارتی وتربیتی نیرو های ماهر در هنرستان ها، عنوان کرد: با توجه به نیاز شدید کشور به مهارت های عملی خاص کسب و کار، کارآفرینی و نوآوری، اولویت آموزش و پرورش توسعه آموزش های مهارتی است.
محمدقویدل معاون آموزش متوسطه استان هرمزگان با ابراز امیدواری از اینکه هنرستان های فنی حرفه ای استان در کمیت و کیفیت توسعه یابند، گفت: در استان هرمزگان 56 هنرستان فنی حرفه وجود دارد که تنوع رشته ای در این هنرستانها به 29 مورد می رسد.
وی به روز بودن دانش هنرآموزان و توسعه و بهبود نحوه آموزش در هنرستان ها را مهم برشمرد و اظهار داشت: نقش آموزش های فنی و حرفه ای در امر اشتغال بسیار موثر است. به واقع هنرستان های فنی و حرفه ای مهد تحقق پرورش نخبگان مهارتی هستند که هنرجویان در کنار ذهن های خلاق و بکار گیری مهارت های عملی می توانند چرخه توسعه کشور را با شتاب بیشتر به حرکت درآورند. به همین منظور توسعه کمی و کیفی آموزش های هنرستان در اولویت کاری قرار دارد.
قویدل افزود: هرمزگان یکی از استان های پیشرو در امر آموزش های مهارتی است و عامل آن همدلی و پیگیری امور در سطح استان می باشد.
وی در پایان با اشاره به سیاست های بالا دستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: مهارت، نگرش و توانایی از اصول شایستگی تحصیل در هنرستانها بشمار می آید که این ابعاد از طریق روش‌های توسعه حرفه‌ای محقق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار