مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش:

ضرورت ایجاد بستر مناسب برای مشارکت والدین درفعالیت مدارس

هرمزگان(پانا)- مدیر کل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: مسئولان و مدیران باید بستر مناسب برای مشارکت حداکثری والدین در فعالیت های آموزشی، تربیتی و پرورشی مدارس ایجاد کنند و در این صورت است که تربیت مطلوب انجام می گیرد.

کد مطلب: ۹۶۷۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ایجاد بستر مناسب برای مشارکت والدین درفعالیت مدارس

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، نورعلی عباسپور در مراسم تجلیل از انجمن های برتر اولیاء و مربیان مدارس شهرستان بندرعباس گفت: باید به سمتی هدف گذاری و برنامه ریزی کنیم که ارتباط بین مدرسه و خانواده بیش از پیش پررنگ تر دیده شود .

وی افزود: در صورتی حضور والدین در مدارس اثر بخش خواهد بود که رابطه والدین با مدرسه یک رابطه کیفی باشد و نگاه کمیتی به مشارکت والدین در فعالیت های مدارس نمی تواند ما را به اهداف سند تحول نظام آموزش و پرورش امیدوار سازد .

عباسپور باعنوان اینکه در ارتباط و تعامل مطلوب، تربیت معنا پیدا می کند، اظهار داشت: زیر ساخت اصلی تربیت در خانواده و مدرسه نهادینه و تشکیل می شود ولی تربیت یک فعالیت جمعی است که فراتر از خانواده و مدرسه، بلکه نیازمند مشارکت همه حوزه ها و نهادهای یک جامعه است .

مدیر کل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش آموزان سرمایه های آینده کشور هستند که برای تربیت مطلوب آنها باید وقت گذاشت و اگر خانواده ها وقت کافی را در راستای تربیت فرزندان در دوره کودکی و نوجوانی اختصاص ندهند، فرزندان آنها در آینده دچار مشکلات تربیتی خواهند شد .

این مسئول خانواده ها را الگوی اولیه در زندگی فرزندان خود دانست و رفتار والدین تأثیر بسزایی در شکل گیری رفتار و شخصیت فرزندان برشمرد .

عباسپور تصریح کرد: از آنجائی که تربیت یک فعالیت پیچیده و دشواری به شمار می آید، پس داشتن آگاهی، مهارت و توانمندی کافی والدین برای مشارکت در تربیت امری ضروری و مهم است .

وی ادامه داد: مدیران باید شرایط و بستری فراهم سازند تا والدین بتوانند در همه فعالیت های آموزشی و پرورش مدارس فرزندان خود دخیل شوند و در تربیت آنها سهیم باشند .

عباسپور داشتن روحیه مطالبه گری والدین را ضروری دانست و اضافه کرد: برای اینکه در مدارس تربیت به خوبی اتفاق بیافتد به روحیه مطالبه گری والدین نیاز است. پیگیری و مطالبه برنامه های مطلوب آموزشی، تربیتی و پرورشی از طرف والدین، مدارس را به حرکت در می آورد تا به دنبال تربیت صحیح در مدارس باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار