نماینده شاهرود و میامی در مجلس:

مرکز جامع سرطان در شاهرود ایجاد می‌شود

سمنان (پانا) - نماینده شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه مرکز جامع سرطان جنب بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود ایجاد می‌شود، گفت: برای این طرح هشت هزار مترمربع زمین اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۹۷۳۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مرکز جامع سرطان در شاهرود ایجاد می‌شود

سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی در مجلس، بابیان اینکه حرکت پرشتابی در زمینهٔ توسعه شهرستان را شاهد هستیم، بیان کرد: بارها اعلام کرده‌ایم که این توسعه برحسب یک برنامه از پیش تعیین‌شده دولتی، استانی و یا شهرستانی نبوده است و دلیل آن‌هم این است که وقتی من به‌عنوان نماینده شاهرود و میامی انتخاب شدم هیچ برنامه درازمدت توسعه‌ای را برای این شهرستان‌ها نیافتم لذا هرچه در این شهر رخ‌داده به همت مردم و مؤثران بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم شاهرود خود در حوزه بهداشت و درمان آستین بالا زدند، تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال گذشته وقتی «سی‌سی‌یو» در بیمارستان امداد شاهرود ساخته شد تنها مردم و خیران برای انجام کار به میدان آمدند و دولت‌ها به دنبال آن نبودند.

شاهرود دارای تنها فرودگاه مردم‌ساز کشور

عضو خانه ملت همچنین ادامه داد: خارج از حوزه بهداشت و درمان نیز چنین وضعیتی در شاهرود دیده می‌شود، برای مثال فرودگاه این شهرستان تنها فرودگاه کشور است که بدون یک ریال اعتبار دولتی و توسط مردم شهر ساخته‌شده ولی در این دو سال اخیر توانسته‌ایم ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی را برای این مجموعه کسب کنیم تا رونق و ارتقای فرودگاه با عنوان بین‌المللی را شاهد باشیم.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه امروز یک فرودگاه مشابه آنچه در شاهرود به دست مردم ساخته‌شده، ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: ساخت فرودگاه آن‌هم از ۳۰ سال پیش توسط مردم، یک گام بسیار بلند و بزرگ در راستای توسعه شرق استان سمنان بود.

وی ضمن اشاره به اقداماتی که توسط موثران شاهرود در سال‌های اخیر انجام شده است، افزود: نگاه بلند شاهرودی‌ها آن‌هم ۳۰ سال پیش و پس از دوران جنگ تحمیلی سبب شد تا مردم به این نتیجه برسند که فرودگاه برای توسعه صادرات و گردشگری لازم است.

مردم شاهرود دولت را به دنبال خود کشانده‌اند

نماینده شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه مردم شاهرود همیشه در بخش‌های مختلف درمانی، حمل‌ونقل، دانشگاه و ... دولت را به دنبال خود کشانده‌اند، بیان داشت: شاهرود امروز محکوم‌به توسعه است و کسی نمی‌تواند جلوی این توسعه را بگیرد؛ چرا که شرایط سوق‌الجیشی این شهرستان و ارتباط با پنج استان بزرگ کشور، حمل‌ونقل ریلی و ... سبب شده تا ما مجبور به توسعه باشیم.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه ایجاد طرح بین‌المللی راه‌آهن شمال -جنوب از شاهرود سبب می‌شود که این شهرستان به بزرگ‌ترین بارانداز منطقه بدل شود، بیان کرد: تمام باری که از مسیر دریای عمان و خلیج‌فارس به افغانستان و ترکمنستان و تاجیکستان و روسیه و ... برود باید از شاهرود عبور کند و این امر سبب می‌شود تا شاهد توسعه خوبی در آینده دور در این شهرستان باشیم.

وی ضمن بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان شاهد پیگیری طرح‌های خوبی مانند مرکز قلب، مرکز جامع سرطان، اورژانس شاهرود و ... هستیم، گفت: برای توسعه بیمارستان امام حسین(ع) ۱۶ هزار مترمربع زمین در نظر گرفته‌شده که هشت هزار مترمربع آن برای ایجاد مرکز جامع سرطان اختصاص خواهد یافت که تکمیل این طرح که تاکنون پیشرفت ۳۰ درصدی دارد، می‌تواند برکات و آثار خوبی را به همراه داشته باشد و همچنین باید گفت این طرح اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی نیز از محل سفر رئیس‌جمهور دارد.

سرانه دیالیز در شاهرود یک دستگاه به ازای هر ۳ بیمار

عضو خانه ملت با تأکید بر اینکه مرکز دیالیز دانشگاه آزاد و بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) از دیگر طرح‌هایی است که در دو سال اخیر افتتاح‌شده و نیاز است که توسعه و بهره‌برداری مداومی از آن صورت گیرد، بیان کرد: به‌صورت نرمال هر چهار بیمار دیالیزی در هر شهر یک دستگاه دیالیز نیاز دارد و این در حالی است که در شاهرود به ازای هر سه بیمار یک دستگاه دیالیز وجود دارد و این امر سبب شده تا شرایط خوبی را در این راستا شاهد باشیم.

حسینی شاهرودی در دیگر بخش سخنان خود بابیان اینکه بسیج دارای تفکر مردمی، انقلابی و غیردولتی است که در جهت مردم حرکت می‌کند، تأکید کرد: تفکر بسیجی باید در بین مسئولان ما در قبال مسئولیتی که پذیرفته‌اند حاکم باشند حال‌آنکه بسیج شامل افراد بی‌مدعا است که بدون مسئولیت، حقوق و مزایا به عرصه توسعه ورود پیدا می‌کنند و این مهم اقدامی مقدس و قابل تحسین است.

وی ضمن بیان اینکه بسیج در حوزه‌های مختلفی از جمله توسعه، اقتصاد، درمان، خدمات و بهداشت و ... در حالی تأثیرگذار است که تکلیف قانونی نیز بر گردن ندارد، تأکید کرد: آنچه بسیجیان را به سمت خدمات به مردم سوق می‌دهد، تکلیف الهی و انسانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار