اعضای شورای شهر تهران مصوب کردند

افزایش اعتبارات مواد ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری

تهران (پانا) - اعضای شورای اسلامی شهر تهران مصوب کردند اعتبارات موضوع مواد ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری معادل دو درصد بودجه هزینه‌ای مجاز شود.

کد مطلب: ۹۷۳۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش اعتبارات مواد ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری

در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران ادامه بررسی طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت.

این چندمین جلسه است که اعضای شورای شهر به بررسی این طرح می‌پردازند و با وجود اینکه جلسه امروز به طور کامل صرف طرح پیشنهادات اعضاء درباره سیاست‌های اجرایی بودجه سال ۹۹ شد اما به اتمام نرسید و مقرر شد ادامه آن در جلسه هفته آینده مورد بررسی قرار گیرد.

مجید فراهانی در ابتدا گفت: پیشنهادات اعضای شورا درباره این سیاست‌ها در جلسه مشترک اخذ شد ۱۳ مورد از این پیشنهادات، اصلاح عبارتی و یا الحاق تبصره جدید بود.

وی افزود: در بخش‌هایی که پیشنهادات تناقضی با اصل موضوع سیاست گذاری نداشت، پذیرفته و در متن طرح لحاظ شده است.

باوجود اینکه فراهانی از اعمال پیشنهادات مورد تأیید کمیسیون برنامه و بودجه در متن طرح سیاست های اجرایی و الزامات تدوین بودجه سال ۹۹ سخن گفت، اما تصمیم بر آن شد که تک تک این پیشنهادات مجددا مطرح و رأی گیری شود. در این بین پیشنهادات به ترتیب براساس متن قرائت شد که برخی از آنها اصلاحات عبارتی بود. از جمله پیشنهادات اعمال تبصره ای در بخش مسائل کلیدی شهرداری تهران بود که براساس آن شهرداری تهران موظف شد در چارچوب برنامه اولویت محور و تحقق پذیر برای مدت زمان باقیمانده این دوره مدیریتی، مصارف بودجه را در چارچوب پروژه ها و اولویت های مورد تأیید کمیسیون های تخصصی در مأموریت مربوط پیش بینی و در لایحه بودجه ۹۹ ارائه دهد.

همچنین در پیشنهادی در بخش جهت گیری سیاست‌ها و اولویت بودجه‌ها، اعضای شورای شهر بر وصول مطالبات معوق و قانونی شهرداری از دولت و سایر نهادهای حاکمیتی تأکید کردند و با ۱۸ رأی موافق به تصویب رسید.

همچنین محمد علیخانی در این بخش پیشنهاد داد که در بند تجهیز منابع عمومی شهرداری و اتکا به درآمدهای پایدار قید شود که درآمدها به گونه ای پیش بینی شود که امکان تحقق آن وجود داشته باشد. این پیشنهاد اگرچه از نظر دو عضو کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد خامی بود اما با ۱۲ رأی موافق تصویب شد.

سید حسن رسولی عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: یکی از اصول بودجه‌ریزی تحقق پذیر بودن آن است. در سند بودجه که تهیه و تدوین می شود، تحقق پذیری آن مورد توجه قرار می گیرد. نباید اصول بودجه نویسی را به این گونه بیان کنیم.

از دیگر پیشنهاداتی که امروز مطرح شد مربوط به بند ۸ بخش هزینه ای بود که حجت نظری درباره پیشنهاد خود گفت: سازمان شهرداری ها در بخشنامه ابلاغی خود درباره پیش بینی اعتبارات موضوع مواد ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری معادل ۲ درصد بودجه هزینه ای را مجاز اعلام کرده است. این در حالی است که در طرح مذکور، این رقم یک درصد بودجه هزینه ای مجاز است. بنابراین پیشنهاد می کنم ما نیز این رقم را به دو درصد برسانیم.

بهاره آروین عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مخالفت با این پیشنهاد گفت: از آنجا که این اعتبارات دستورالعمل مشخصی ندارد، در سال گذشته تلاش شد که رقم آن کاهش یابد. از این رو بهتر است ردیف هایی که بودجه مشخصی ندارد را کاهش دهیم.

شهربانو امانی در موافقت با حجت نظری گفت: این ردیف اعتباری است برای مصوبات اخیری که شورای شهر درباره آسیب دیدگان اعتراضات اخیر تصویب کرد بنابراین بهتر است رقم آن افزایش یابد.

در نهایت این پیشنهاد با ۱۵ رأی به تصویب رسید.

از دیگر تبصره های پیشنهادی در این جلسه مربوط به بخش تملک دارایی ها و سرمایه ای بود که محمدعلیخانی آن را پیشنهاد کرد. در قالب پیشنهاد این عضو شورای شهر، شهرداری تهران مکلف شد منابع و مصارف تملک و دارایی را به نحوی پیش بینی و مدیریت کند که حداقل سالانه ۵ درصد بدهی سنواتی کاهش یابد.

این تبصره پیشنهادی با ۱۷ رأی به تصویب رسید.

بررسی پیشنهادات باقی مانده از طرح مذکور به جلسه آتی موکول شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار