بیست و یکمین رزمایش زلزله و ایمنی در مدارس استان سمنان برگزار شد

سمنان (پانا) - بیست و یکمین رزمایش زلزله و ایمنی با شعار « مدرسه ایمن - جامعه تاب آور » امروز همزمان با سراسر کشور در مدارس استان سمنان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۱۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
بیست و یکمین رزمایش زلزله و ایمنی در مدارس استان سمنان برگزار شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در حاشیه اجرای این رزمایش در دبیرستان دخترانه راه زینب شهر سمنان، هدف از اجرای این رزمایش در مدارس را جاری کردن سیاست خودامدادی و دگرامدادی در جامعه از طریق دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: با ارائه آموزش‌های لازم و افزایش دانش مدیریت بحران در جامعه و مردم باید آمادگی مقابله با حوادث طبیعی از جمله زلزله را در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها بالا ببریم.

منوچهر فخری، رزمایش زلزله را نقطه آغاز تصمیم‌گیری‌های بهتر برشمرد و افزود: آمادگی دانش‌آموزان، آموزش، مهارت‌افزایی، کار تیمی و برگزاری رزمایش در مدارس بسیار مهم است؛ زیرا دانش‌آموزان جمعیت زیادی از جامعه را تشکیل می‌دهند.

وی به هدفمند بودن، مستمر و مداوم بودن آموزش‌ها اشاره کرد و یادآور شد: مهمترین نکته در مدیریت بحران موفق زلزله در مدارس و مراکز آموزشی، ایجاد آگاهی مستمر و پویا در عموم دانش‌آموزان و مربیان آموزشی است تا شاهد مسوؤلیت‌پذیری آنها در برابر زلزله باشیم و با انتقال آموخته‌های خود به دانش‌آموزان باعث ایجاد محیطی امن در برابر زلزله شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، ادامه داد: بهترین راهکار برای کاهش خسارت‌های احتمالی ناشی از وقایع طبیعی، افزایش سطح آمادگی در مواجهه با حوادث بوده که انسان همواره برای سازگار کردن خود با محیط، نیازمند آموزش لازم در شرایط بحران است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان نیز در این آئین با اشاره به حادثه‌خیز بودن کشور ایران، برگزاری رزمایش‌های ایمنی و زلزله را موجب آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان با حوادث طبیعی دانست و افزود: اینگونه تمرینات موجب آمادگی و هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه‌های امدادرسان در مقابل حوادث احتمالی خواهد شد.

اسحاق اکبری، بی ‌توجهی به آموزش‌ها و رعایت نکردن اصول ایمنی را مهمترین علت افزایش مصدومان در هنگام حوادث دانست و یادآور شد: زلزله، طبیعت زمین است، باید کاری کنیم که خطر این حادثه تا حد امکان کاهش یابد که در این خصوص رعایت اصول ایمنی و آموزش بهترین راهکار در این گونه مواقع بحرانی است.

وی با اشاره به محله محور بودن بیست و یکمین مانور زلزله اظهارداشت: از آنجائی که مانور زلزله به منظور ایجاد آمادگی در دانش آموزان و اهالی محله و همچنین آمادگی دستگاه های امدادی و هماهنگی بین دستگاه ها برای امدادرسانی هرچه بهتر صورت می پذیرد، از ویژگی های مانور امسال، حضور فعال اهالی محله در این مانور می باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، با بیان اینکه مانور سراسری زلزله و ایمنی در 120 مدرسه منتخب در سطح استان به صورت نمادین برگزار می شود، افزود: هدف از برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی، ارتقاء آمادگی و حساس سازی اقشار مختلف جامعه به خصوص قشر دانش آموز نسبت به خطر و تبعات وقوع زلزله و چگونگی آمادگی برای مواجهه با آن می باشد.

اکبری با عنوان این مطلب که این مانور به منظور ایجاد آمادگی و کاهش خطرپذیری و افزایش ظرفیت مدیریت مضرات طبیعی، هرساله در تمامی مدارس استان همزمان با مدارس سراسر کشور برگزار می گردد، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای محله محور بودن مانور سراسری زلزله و ایمنی، شناساندن مدارس به عنوان مکانی امن برای مردم محله در هنگام وقوع حوادث است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار