رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان خبر داد:

بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان سمنان برگزار می شود

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، از برگزاری بیست ویکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با عنوان « مدرسه ایمن – جامعه تاب آور » چهارشنبه ششم آذر 1398 در کلیه مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۱۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان سمنان برگزار می شود

اسحاق اکبری در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان، گفت: بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با عنوان« مدرسه ایمن - جامعه تاب آور » جهت ارتقاء آمادگی عمومی در راستای مواجهه با اثرات زلزله با مشارکت سازمان دانش‌آموزی، سازمان مدیریت بحران، پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، هلال احمر، سازمان نوسازی مدارس و سازمان صداو سیما روز چهارشنبه ششم آذر 1398 در کلیه مدارس استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مانور سراسری زلزله و ایمنی در 120 مدرسه منتخب در سطح استان به صورت نمادین برگزار می شود، افزود: هدف از برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی، ارتقاء آمادگی و حساس سازی اقشار مختلف جامعه به خصوص قشر دانش آموز نسبت به خطر و تبعات وقوع زلزله و چگونگی آمادگی برای مواجهه با آن می باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با عنوان این مطلب که این مانور به منظور ایجاد آمادگی و کاهش خطرپذیری و افزایش ظرفیت مدیریت مضرات طبیعی، هرساله در تمامی مدارس استان همزمان با مدارس سراسر کشور برگزار می گردد، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای محله محور بودن مانور سراسری زلزله و ایمنی، شناساندن مدارس به عنوان مکانی امن برای مردم محله در هنگام وقوع حوادث است.

اکبری با اشاره به اینکه در شرایط بحران، همه بار بر دوش مدارس است و مدرسه به عنوان کانون ایمن محله پذیرای عموم شهروندان خواهد بود، بنابراین رعایت استانداردهای لازم جهت پیشگیری از بروز سانحه در مدارس الزامی است، اظهارداشت: با برگزاری بیش از 10 جلسه در فرمانداری و استانداری، مقرر شد تا با رعایت ضابطه 406 و با کمک سایر دستگاه های کشوری، مدارس منتخب این طرح، به صورت ایمن دربیایند تا در هنگام وقوع حوادث، بتوانند پایگاهی جهت اسکان موقت و پناه گیری باشند.

وی ضمن اشاره به اهمیت فراگیری آموزش های لازم در این زمینه گفت: همه افراد جامعه باید آگاهی های لازم را در برابر حوادث احتمالی و بلایای طبیعی داشته باشند تا در هنگام وقوع بتوانند بهترین مراقبت را از خود و خانواده و جامعه داشته باشند؛ بدین منظور دوره های آموزشی ضمن خدمت برای کلیه کارکنان آموزش و پرورش به صورت مجازی با ارائه محتواهای آموزشی برگزار می شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با اشاره به اینکه این عملیات تمرینی فرصت مناسبی برای آموزش دانش آموزان و قرار گرفتن آنان در یک فضایی این چنینی است، بیان کرد: این عملیات برای دانش آموزان با حضور نیروهای امدادی و عملیاتی بیشتر به واقعیت نزدیک می شود و سبب آگاهی هر چه بیشتر آنان خواهد شد. در این راستا با کمک هلال احمر و آتش نشانی، تمامی دانش آموزان مدارس منتخب، نحوه پناهگیری صحیح، خروج ایمن و واکنش مناسب هنگام وقوع زلزله را قبل از اجرای مانور اصلی آموزش دیدند.

اکبری با بیان اینکه کشور ایران، کشوری زلزله خیز است، تأکید کرد: مانور سراسری زلزله و ایمنی یک برنامه آموزشی عینی و عملی است و باید تمام کادر آموزشگاه اعم از مدیر، معاونین و معلمان در اجرای آن مشارکت داشته باشند. همچنین لازم است تمامی مردم، آمادگی های لازم در مواجهه با پدیده طبیعی را فرا بگیرند تا شاهد خسارات مالی و جانی کمتری در هنگام وقوع حوادث باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار