خدابنده: آموزش و پرورش بیشترین پیوستگی و همبستگی را با بسیج دارد

مشهد(پانا)- به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج همایش بزرگ فرهنگیان بسیجی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و فرمانده سپاه امام رضا (ع) در مجتمع آیه ها برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۱۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
خدابنده: آموزش و پرورش بیشترین پیوستگی و همبستگی را با بسیج دارد

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این همایش گفت: بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی و تشکیل شجره طیبه بسیج می گذرد و این نهاد مقدس و مردمی در ایام جنگ تحمیلی سد دفاعی محکمی برای حفظ امنیت کشور بود و از طرفی نیز محور مهمی در جهت حفظ وحدت مردم محسوب می شود.

وی افزود: به فرموده امام راحل (ره) جنگ تحمیلی از الطاف خفیه الهی بود و این جنگ محور وحدت و همبستگی مردم شد و بسیج به عنوان یک پایگاه مردمی و اجتماعی همه اقشار و آحاد جامعه را گرد هم جمع نمود و زیبا و جانانه از مکتب اسلام، امنیت و کیان جمهوری اسلامی ایران پاسداری نمود.

خدابنده تصریح کرد: به پشتوانه این نهاد مقدس امروز نه تنها مرزهای ما حفظ شده بلکه همه دنیا ایران را به عنوان یک ابرقدرت منطقه و دنیا می شناسند و اندیشه های انقلاب اسلامی تا هزاران کیلومتر فراتر از مرزهای ایران صادر شده و هیچ تحرک و برنامه ای در منطقه بدون حضور و مشارکت ایران اتفاق نخواهد افتاد و این اقتدار بواسطه سلحشوری ها، جان فشانی ها و ایثارگری های بسیجیان در طی این چهل سال و بویژه دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: بسیج یک تشکل و حرکت احساسی نیست بلکه یک تفکر و منش اعتقادی است و هرکجا صحبت از معنویت، اخلاص و فداکاری می شود نام بسیج در کنار آن خودنمایی می کند.

وی عنوان کرد: بسیجی به دنبال نام و نان نیست و تفکر و منش اعتقادی، معنویت، ایثار و فداکاری و اخلاص در عمل از ویژگی های اصلی بسیجی به شمار می رود و عمکرد این نهاد مردمی فقط به دوران دفاع مقدس ختم نمی شود بلکه بساری از فعالیت های عمرانی که بعد از جنگ انجام شد توسط بسیجیان، جهادگران و ایثارگران دفاع مقدس انجام گرفت و هرکجا کشور با چالش و مشکلی مواجه گردید این بسیج بود که بی ریا و خالصانه به کمک مردم شتافت.

خدابنده افزود: در حال حاضر آموزش و پرورش استان تعامل و همکاری بسیار خوبی با سازمان بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی دارد و در بین سایر دستگاه های اجرایی آموزش و پرورش بیشترین پیوستگی و همبستگی را با بسیج دارد و برنامه های اعتقادی، فرهنگی و تربیتی متعددی را با مشارکت همدیگر اجرا می کنیم و امروز یک هدف مشترک بین ما و بسیج وجود دارد و آن کمک به تحقق و عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب است که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب نوجوان و جوانان هستند و این بیانیه مسیر حرکت و راهبردها را برای ما مشخص می کند و رهبر معظم انقلاب هدف از انقلاب اسلامی را خودسازی، جامعه پردازی و در نهایت تشکیل تمدن نوین اسلامی بیان می فرمایند.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد یک تمدن نوین اسلامی شکل گیرد افکار ما باید تبدیل به رفتار شود، رفتار ما باید به عادت و عادت به فرهنگ تبدیل شود و آنگاه است که جامعه می تواند در جهت این حرکت عظیم یعنی تشکیل تمدن نوین اسلامی گام بردارد و ما به عنوان متولیان تعلیم و تربیت با توجه به کثرت جامعه مخاطب در این مسیر نقشی مهم و بی دلیل را ایفا خواهیم کرد و باید تمام تلاش مان را در جهت آماده سازی دانش آموزان برای تحقق این بیانیه ارزشمند بکار بندیم.

خدابنده در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به جوانان علم و پژوهش، اخلاق و معنویت و سبک زندگی اسلامی را توصیه می کنند و بهترین پایگاهی که می تواند این ویژگی ها را در بین جوانان اشاعه دهد دستگاه تعلیم و تربیت است و تمام برنامه ها، فعالیت ها و محتواهای کتب درسی باید به گونه ای باشد که دانش آموزان را در این مسیر هدایت نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار