در گفت‌وگو با پانا

ناصر شهنازی: صعود نکردن تیم ملی والیبال به المپیک فاجعه برای ورزش ایران است

مشخص نیست چه هدفی از تعطیلی ۵۰ روزه لیگ برتر دارند

تهران (پانا) – سرمربی والیبال سایپا با انتقاد از تعطیلی 50 روزه لیگ برتر، این تصمیم را باعث ضربه خوردن باشگاه‌ها عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۷۱۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ناصر شهنازی: صعود نکردن تیم ملی والیبال به المپیک فاجعه برای ورزش ایران است

ناصر شهنازی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره تعطیلی ۵۰ روزه لیگ برتر والیبال به علت حضور تیم ملی در انتخابی المپیک گفت: این تصمیم از زمان ورود داورزنی به فدراسیون والیبال گرفته شد و هدف اصلی هم صعود به المپیک است. بدون شک رسیدن به المپیک برای همه مهم‌ است و باید اولویت اصلی باشد، اگر تیم ملی به المپیک صعود نکند فاجعه برای والیبال و ورزش ایران است. اما در کنار این موضوع باید به وضعیت باشگاه‌ها هم رسیدگی شود. همه باشگاه‌هایی که در لیگ تیم‌داری می‌کنند هزینه کرده‌اند و نیاز به دیده شدن دارند. برخی از بازیکنان هم از راه لیگ درآمد کسب می‌کنند، بنابراین نباید شرایطی به وجود بیاید که در نهایت باشگاه‌ها ضرر کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازیکنان اصلی تیم ملی در خارج از ایران شاغل هستند و با توجه به مسابقات باشگاهی که دارند ۱۰ تا ۱۵ روز قبل از مسابقات لیگ اجازه حضور در اردوی تیم ملی را دارند و بدون شک آنها نمی‌توانند در اردوی طولانی مدت تیم ملی حضور پیدا کنند. ضمن اینکه کولاکوویچ هم مسابقات لیگ را ندیده است، در حالی که خیلی از ستاره‌های تیم ملی از دل لیگ بیرون می‌آیند اما سرمربی تیم ملی یک بازی لیگ را هم ندیده است که الان تصمیم بگیرد کدام بازیکن را به تیم ملی دعوت کند. بنابراین من نمی‎‌دانم آنها چه هدفی دارند که چنین تصمیمی گرفته‌اند که ۵۰ روز لیگ تعطیل شود.

سرمربی سایپا تاکید کرد: در هیچ کجای دنیا تیم ملی اردوهای طولانی مدت برگزار نمی‌کند چرا که باعث کاهش کارایی بازیکنان می‌شوند اما در ایران دست به چنین تصمیماتی می‌زنند. البته من فکر می‌کنم هدف اصلی جلوگیری از مصدومیت بازیکنان است. وقتی قائمی دچار مصدومیت شد این نگرانی به وجود آمد که شاید بازیکنان دیگر هم مصدوم شوند و در کوران مسابقات گزینشی المپیک برای تیم ملی مشکل به وجود بیاید. به همین خاطر تصمیم به تعطیلی لیگ گرفته‌اند. به هر حال امیدوارم در نهایت هر تصمیمی که گرفته می شود به سود والیبال ایران باشد.

مربی سابق تیم ملی والیبال ایران در پایان درباره شانس صعود ایران به المپیک گفت: به طور حتم تیم ملی به المپیک صعود می‌کند چرا که والیبال ایران حرف اول را می‌زند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار